Gå til innhold
  • Bli medlem

Panoramabilde fra Alpene, Hohsaas


Anbefalte innlegg

Sitter og mimrer og ser på siste sommers bilder, og drømmer om nye turer i Alpene.

Sammenliknet panoramabilde fra Hohsaas (3100m) med kart og andre bilder, og har prøvd å sette på navn. Jeg er rimelig sikker på de fleste navnene nå, men til venstre på bildet, Monte Rosa-massivet, sliter jeg litt. Noen som vet navna på de toppene vi ser der?

Har jeg bommet på noen andre navn?

post-469-133474447574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lekre bilder med imponerende fjell ja! Var litt vél mange topper der som fristet. :wink:

Alladinhorn er fin med bæremeis under gode forhold Nils, men litt uvisst hvordan smårollinger takler tynn luft, så kanskje ikke så smart likevel.

Strahlhorn er en strålende skitur under strålende forhold.

Dom er stor, en har jeg lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom er stor, en har jeg lyst på.

Dom var av toppene som tiltrakk min oppmerksomhet først også. Den ser meget spenstig og ut!

På bildet til Petter ser også Weisshorn fin ut. Ser ut til at den ligger nokså nær Matterhorn. Og Jungfrau ville jeg satt høyt på ønskelista, og …. Nei, det er mange flotte topper i Alpene gitt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Det heter Allalinhorn (et fjell med muslimsk klang)

Vet det, men Alladinhorn var noe vi døpte fjellet en gang, siden det var såpass enkelt og Alladin refererte til tegnefilmen over eventyrfiguren siden tegenfilm / tegneserier er "enkle".

Ikke noe dypere og nei, det er ingen ambisjoner om å pushe "hødn" formen på alpehorna :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.