Gå til innhold
  • Bli medlem

Sesongprat - utskilt fra Hvor har du vært på tur i dag


Skogens Stønn

Anbefalte innlegg

Kristian J. Vabø skrev (På 20.12.2021 den 21.16):

Takk for meg, gleder meg til våren og at snøen forsvinner!

Nei, nei, nei! Moroa har jo bare såvidt begynt! Skaff deg truger! På truger er dette digg føre! Du kan jo gå over alt. Jeg må nok vente litt til før jeg får såpass forhold - dessverre.  Og bruk staver når du går på truger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kristian J. Vabø skrev (12 timer siden):

Glad jeg hadde med drikke! Sekken veide ca 8-9kg, hadde med kamera og 400mm-teleoptikk, + 50mm i sekken, i håp om noe dyr skulle dukke opp eller andre flotte motiver, men det skjedde ikke og jeg ga fa*n i de flotte motivene. Dyrene ble nok uansett skremt og stakk når de hørte alle banneordene som kom nedi bakkene på vei opp, sånn ca hver gang man gikk vel dypt gjennom skaren.

DSC_9600.jpg

Veldig relaterbart!
Jeg som ikke er noen ski-person (enda) har gått mye fotturer på vinteren i "tvilsom" dyp halvskare-snø. Den værste turen tror jeg må bli dagsturen jeg tok i april 2019 fra Åneby, opp til Varingskollen og litt ymse ruter ned mot Skar i Maridalen og Oslo by igjen. En tur som kanskje ikke skulle tatt mer enn 4-5 timer ble fort til 8 på grunn av kne/lårdyp snø med skare som ikke på langt nær holdt like godt som "i forrige uke". Uten gamasjer ble det også en ganske våt affære for skoene, og jeg byttet vel sokker minst 3 ganger på turen fordi det ble så vått. Den turen ble det mye banning og svetting🙄.

Truger er på mulig kjøpsliste i år... : )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (13 timer siden):

Takk for meg, gleder meg til våren og at snøen forsvinner!

Som å høre meg i altfor mange år :D Nå har jeg både truger og skikkelige brodder, så nå kommer jeg meg fram uansett hva vinteren måtte finne på av sprell. Truger og staver spennes greit på sekken de strekkene de ikke trengs - og i motsetning til ski er de ganske altetende når det gjelder underlag. Suverent på "dårlig" vinterføre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (20 timer siden):

Skaff deg truger! ... Og bruk staver når du går på truger.

 

Blindgjenger skrev (8 timer siden):

Som å høre meg i altfor mange år :D Nå har jeg både truger og skikkelige brodder, så nå kommer jeg meg fram uansett hva vinteren måtte finne på av sprell. Truger og staver spennes greit på sekken de strekkene de ikke trengs - og i motsetning til ski er de ganske altetende når det gjelder underlag. Suverent på "dårlig" vinterføre.

Har både truger og staver, så står ikke på utstyret, men noen ganger er det jo kjekt med en utfordring om forholdene ikke er som tenkt. Kunne jo snudd og, men hvor er morroa i det..?! :)
 

Sitat

Selv om det fortsatt er mye snø tok jeg sjansen, vært mye varmegrader og så kulde i helga, så håpet på god skare.

 

Endret av Kristian J. Vabø
  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kjell Iver endret tittelen til Sesongprat - utskilt fra Hvor har du vært på tur i dag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.