Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Alfa Synshorn?


libe87

Anbefalte innlegg

Noen som har testet Alfa Synshorn GTX fjellsko? Hva synes du om de? Ønsker fjellsko med støtte til bruk på dagsturer og toppturer i fjellet. Har tidligere hatt den gamle modellen av walk Queen og var fornøyd med de, men likte ikke helt hvordan den nye modellen satt på foten, så ønsker å prøve noe annet og ser de er på tilbud hos XXL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei, kanskje litt sent svar.
Jeg har disse skoene og er strålende fornøyd med dem. Er litt sær på sko så etter å ha prøvd flere forskjellige par hos xxl når jeg har vært innom der så falt valget mitt på disse. De hadde ikke min størrelse inne så fikk Mail av Alfa når 2022 modellene kom for salg nå i vår. Har brukt dem på flere turer i skogen og på fjellet og er godt fornøyd 

 

laritude

7D6AB631-5031-4576-AE07-D9948ED5DD60.jpeg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Disse skoene  er på salg igjen nå hos xxl.  Er det noen som har erfaring - et veldig viktig kriterium for meg er at sålen ikke er glatt.  Passformen er selvsagt viktigst men det kan jeg teste i butikken.  Men sålen er vanskeligere...

Har Crispi skarven og har vært superfornøyd - men nå er de nye modellene blitt endra tyngre - så frister med lettere sko.  Har kjøpt et par la sportiva ultra raptor - sålen klistrer seg til fjellet :-) men kjenner at de er litt myke (både under og i ankler) så best for turer i enklere terreng uten for mye stein etc).

Ofte er xxl modeller det samme som andre modeller - men med eget navn - noen som vet om det gjelder synshorn skoene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dede skrev (På 12.5.2023 den 12.08):

Disse skoene  er på salg igjen nå hos xxl.  Er det noen som har erfaring - et veldig viktig kriterium for meg er at sålen ikke er glatt.  Passformen er selvsagt viktigst men det kan jeg teste i butikken.  Men sålen er vanskeligere...

Har Crispi skarven og har vært superfornøyd - men nå er de nye modellene blitt endra tyngre - så frister med lettere sko.  Har kjøpt et par la sportiva ultra raptor - sålen klistrer seg til fjellet :-) men kjenner at de er litt myke (både under og i ankler) så best for turer i enklere terreng uten for mye stein etc).

Ofte er xxl modeller det samme som andre modeller - men med eget navn - noen som vet om det gjelder synshorn skoene også?

Har ikke erfaring med Alfa Synshorn, men med La Sportiva Ultra Raptor.  Som deg, synes jeg også Raptor-skoene har for myke såler.  Så jeg så meg om etter et alternativ, og landet på Scarpa Rush Trail, som har gode og stive såler, nesten som på kraftige fjellstøvler, og de sitter godt på underlaget.    Med dem slipper jeg å bli øm under føttene etter noen timer på steinete stier i skogsterreng. Er så fornøyd at jeg akkurat har kjøpt den middels høye varianten av samme sko/støvel, Scarpa Rush Trek, for bruk over tregrensa.  Hadde første tur med de nye støvlene nå i helgen, og er godt fornøyd med dem også.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.