Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av lettvekts solotelt


derp

Anbefalte innlegg

Hei,

Har  spart litt i det siste for å kjøpe nytt telt og soverpose til sommeren. I tillegg til å få en bonus på jobb og litt igjen på skatten så ble det brått mulighet for å kjøpe nytt telt.
Jeg kjøper sjeldent nytt utstyr, men har hatt øynene på et Helsport Fjellhiemen Superlight 2 camp. (Ikke fra den siden riktig nok, alt for dyrt).

Grunnen til at jeg liker det er lav vekt og stort fortelt. Bruker for øyeblikket Salewa Litetrek 2, men det har et ikke-eksisterende fortelt. Føler jeg har vært heldig så langt at jeg aldri har hatt skikkelig drittvær på noen turer med Salewan. Vil gjerne ha mulighet til å kunne lage mat i forteltet hvis det skulle være skikkelig ruskevær.

Liker meg best på fjellet/vidda så der det stort sett kommer til å brukes.

Men jeg er veldig åpen for pros and cons med dette, og evt anbefaler til andre telt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen 300gr mer enn Helsport-teltet så har du Fjällräven Abisko Shape 2 i samme type, til en litt hyggeligere pris. Jeg kjøpte dette nylig og er veldig fornøyd så langt etter å ha brukt det noen netter i påsken. Sliter dog med å anbefale det til noen som er lenger enn 185cm, om man ikke vil ha føttene/hodet opp i innerduken alt etter som hvilken vei man ligger.

Massevis av plass i forteltet, og teltet pakkes overraskende kompakt.

Vekt blir bare marginalt lettere enn Salewa-teltet ditt, men...

Legger ved et bilde fra forteltet (obs: vidvinkel :))

514D336C-4078-417F-83BD-FBA267A369CF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (3 timer siden):

Noen 300gr mer enn Helsport-teltet så har du Fjällräven Abisko Shape 2 i samme type, til en litt hyggeligere pris. Jeg kjøpte dette nylig og er veldig fornøyd så langt etter å ha brukt det noen netter i påsken. Sliter dog med å anbefale det til noen som er lenger enn 185cm, om man ikke vil ha føttene/hodet opp i innerduken alt etter som hvilken vei man ligger.

Massevis av plass i forteltet, og teltet pakkes overraskende kompakt.

Vekt blir bare marginalt lettere enn Salewa-teltet ditt, men...

Legger ved et bilde fra forteltet (obs: vidvinkel :))

514D336C-4078-417F-83BD-FBA267A369CF.jpeg

Det teltet der tåler også skikkelig uvær om vinteren hadde 3 manns utgaven, og den var ett bomberom. Lave ender gjør den veldig aerodynamisk.

Dog en del mindre innvendig plass sammenlignet med Abisko Endurance.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.