Marimor Skrevet 7. januar 2021 Skrevet 7. januar 2021 Hjelp! Jeg skal pĂ„ 5-dagerstur midtvinters pĂ„ Finse. Trenger nye skallbukser, men synes det er en jungel Ă„ navigere i...! đł Vil gjerne ha 3L goretex/dermizax, gjerne med bib og glidlĂ„s langs hele benlengden. Noen med gode forslag?! Siter
+Krankman Skrevet 8. januar 2021 Skrevet 8. januar 2021 Budsjett? Denne vil du uansett trolig bli fornĂžyd med:Â https://www.fjellsport.no/arc-teryx-beta-sv-bib-women-s-black-1.html?q=beta sv 1 Siter
Knut-Erik Skrevet 8. januar 2021 Skrevet 8. januar 2021 Jeg har ikke prÞvd den selv, men syns det virker som om Bergans Arctic Expedition har en god balanse mellom spec og pris. Er du DNT-medlem fÄr du den i tillegg noen 100 kroner billigere pÄ DNT-butikken. Skulle jeg valgt uten Ä ta hensyn til Þkonomi ville jeg kanskje sett pÄ Brynje Expedition. Siter
Marimor Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Skrevet 8. januar 2021 SnorreL skrev (8 timer siden): Budsjett? Denne vil du uansett trolig bli fornĂžyd med:Â https://www.fjellsport.no/arc-teryx-beta-sv-bib-women-s-black-1.html?q=beta sv Takk! Har allerede planlagt Ă„ prĂžve den i morgen. Virker som et godt alternativ! 2 Siter
Marimor Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Skrevet 8. januar 2021 Knut-Erik skrev (7 timer siden): Jeg har ikke prÞvd den selv, men syns det virker som om Bergans Arctic Expedition har en god balanse mellom spec og pris. Er du DNT-medlem fÄr du den i tillegg noen 100 kroner billigere pÄ DNT-butikken. Skulle jeg valgt uten Ä ta hensyn til Þkonomi ville jeg kanskje sett pÄ Brynje Expedition. Den har jeg ikke sett pÄ. Sjekker ut! Takk! Siter
+rhammervik Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Hva med disse: https://www.revir.no/products/plusminusnoll-storm-3l-bib-pants-unisex?variant=33237251063907¤cy=NOK&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google+shopping&gclid=Cj0KCQiA6Or_BRC_ARIsAPzuer8VKGuRKNFKvtnpH9FSn1NDxZNZwSQtUrES0KVfqr1orRQ6oYWhujcaAj_0EALw_wcB  Mangler riktignok glidelĂ„s hele benlengden, men har godt med lufting og drop down seat, og ikke minst 2 store lĂ„rlommer. OgsĂ„ har den lommer for Ă„ sette inn knebeskyttere. Syns det er genialt nĂ„r jeg rigger telt ol. og generell varme til knĂŠrne. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 (endret) Jeg liker egentlig ikke dropset pÄ bukser. Vanligvis betyr dette glidelÄs i hele lengden. Da er glidelÄsen som jeg bruker til lufting plassert utilgjengelig oppunder jakken og hoftebeltet pÄ sekken, sÄ det er bedre nÄr glidelÄsen starter  under hoftebeltet pÄ sekken slik at den er tilgjengelig for lufting. Min Trollveggen bukse med avtagbar BIB, har glidelÄs rundt BIBen. Jeg kan bare dra glidelÄsen rundt om jeg vil «slippe ned buksen». En totalt sett bedre lÞsning synes jeg. Endret 10. januar 2021 av Marius Engelsen Siter
Marimor Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Skrevet 10. januar 2021 rigotta skrev (6 timer siden): Hva med disse: https://www.revir.no/products/plusminusnoll-storm-3l-bib-pants-unisex?variant=33237251063907¤cy=NOK&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=google+shopping&gclid=Cj0KCQiA6Or_BRC_ARIsAPzuer8VKGuRKNFKvtnpH9FSn1NDxZNZwSQtUrES0KVfqr1orRQ6oYWhujcaAj_0EALw_wcB  Mangler riktignok glidelĂ„s hele benlengden, men har godt med lufting og drop down seat, og ikke minst 2 store lĂ„rlommer. OgsĂ„ har den lommer for Ă„ sette inn knebeskyttere. Syns det er genialt nĂ„r jeg rigger telt ol. og generell varme til knĂŠrne. Den har jeg ikke sett fĂžr. Takk for tips! Siter
Marimor Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Skrevet 10. januar 2021 Marius Engelsen skrev (1 time siden): Jeg liker egentlig ikke dropset pĂ„ bukser. Vanligvis betyr dette glidelĂ„s i hele lengden. Da er glidelĂ„sen som jeg bruker til lufting plassert utilgjengelig oppunder jakken og hoftebeltet pĂ„ sekken, sĂ„ det er bedre nĂ„r glidelĂ„sen starter  under hoftebeltet pĂ„ sekken slik at den er tilgjengelig for lufting. Min Trollveggen bukse med avtagbar BIB, har glidelĂ„s rundt BIBen. Jeg kan bare dra glidelĂ„sen rundt om jeg vil «slippe ned buksen». En totalt sett bedre lĂžsning synes jeg. Godt poeng! Trollveggen er en av buksene som stĂ„r pĂ„ listenđ Siter
+Marius Engelsen Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Marimor skrev (52 minutter siden): Godt poeng! Trollveggen er en av buksene som stĂ„r pĂ„ listenđ Nye trollveggen har dessverre glidelĂ„sene helt opp, sĂ„ du nĂ„r de ikke nĂ„r du gĂ„r med sekk med hoftebelte... Siter
+rhammervik Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Marius Engelsen skrev (3 timer siden): Jeg liker egentlig ikke dropset pÄ bukser. Vanligvis betyr dette glidelÄs i hele lengden. Da er glidelÄsen som jeg bruker til lufting plassert utilgjengelig oppunder jakken og hoftebeltet pÄ sekken, sÄ det er bedre nÄr glidelÄsen starter  under hoftebeltet pÄ sekken slik at den er tilgjengelig for lufting. Min Trollveggen bukse med avtagbar BIB, har glidelÄs rundt BIBen. Jeg kan bare dra glidelÄsen rundt om jeg vil «slippe ned buksen». En totalt sett bedre lÞsning synes jeg. PÄ nevnte bukse er ikke det noe problem ifm lufting. GlidelÄsen for dropseat stopper ca ved kneet og har en glider bÄde oppe og nede. Da er glideren lett tilgjengelig for lufting. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 rigotta skrev (12 minutter siden): PÄ nevnte bukse er ikke det noe problem ifm lufting. GlidelÄsen for dropseat stopper ca ved kneet og har en glider bÄde oppe og nede. Da er glideren lett tilgjengelig for lufting. Ok, det ser ikke ut slik pÄ bildene her, hvis det er teollveggen du tenker https://www.norrona.com/en-GB/products/trollveggen/trollveggen-gore-tex-pro-light-pants-mens/?color=7718 Siter
+rhammervik Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Marius Engelsen skrev (3 minutter siden): Ok, det ser ikke ut slik pÄ bildene her, hvis det er teollveggen du tenker https://www.norrona.com/en-GB/products/trollveggen/trollveggen-gore-tex-pro-light-pants-mens/?color=7718 NÄ snakker vi om to forskjellige bukser. Jeg omtalte 3L buksen fra PlussMinusNoll som jeg linket til. 1 Siter
Prebb Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 (endret) Jeg har klÀttermusen freke salopette. Den er varm og tÄler alt, men den er ikke i nÊrheten av like lett som Arcteryxbuksen. Plussminusnoll-buksen sÄ bra ut den ogsÄ, men har ingen kjennskap til den utover at revir har stortsett kun bra produkter i sin butikk. PÄ vintertur fÞler jeg dropseat er viktig, men for topptur og turer pÄ vÄrparten er det ikke like viktig for meg. Freke lar deg lufte, men det er bare en glidelÄs en mÄ hente litt langt oppe. Er ikke noe problem Ä lÞsne pÄ pulk/hoftebelte en liten stund for Ä fÄ tak i glidelÄser uansett spÞr du meg. Fordelen med dropseat trumfer den ulempen i mine Þyne. Det er et helvete Ä mÄtte ha bukse pÄ knÊrne for Ä gÄ pÄ do i mange minusgrader, hvis det blÄser eller hvis det snÞr. Endret 10. januar 2021 av Prebb Siter
+Marius Engelsen Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Prebb skrev (1 time siden): Det er et helvete Ă„ mĂ„tte ha bukse pĂ„ knĂŠrne for Ă„ gĂ„ pĂ„ do i mange minusgrader, hvis det blĂ„ser eller hvis det snĂžr. Akkurat det synes jeg gĂ„r greit. Det verste er papiret som flagrer rundt deg som to fluer rundt en hundebĂŠsj, og det Ă„ trekke opp igjen undikken nĂ„r den er fĂžyket full av snĂž đ„¶ 1 Siter
Prebb Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Marius Engelsen skrev (1 time siden): Akkurat det synes jeg gĂ„r greit. Det verste er papiret som flagrer rundt deg som to fluer rundt en hundebĂŠsj, og det Ă„ trekke opp igjen undikken nĂ„r den er fĂžyket full av snĂž đ„¶ đ Du mĂ„ fĂ„ deg dorullholder som du henger rundt halsen 1 Siter
Marimor Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Skrevet 10. januar 2021 Prebb skrev (1 time siden): đ Du mĂ„ fĂ„ deg dorullholder som du henger rundt halsen Haha! Sharing is caring đ Kanskje det enkleste er Ă„ holde seg til man kommer hjem... Siter
Marimor Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Skrevet 10. januar 2021 Prebb skrev (3 timer siden): Jeg har klÀttermusen freke salopette. Den er varm og tÄler alt, men den er ikke i nÊrheten av like lett som Arcteryxbuksen. Plussminusnoll-buksen sÄ bra ut den ogsÄ, men har ingen kjennskap til den utover at revir har stortsett kun bra produkter i sin butikk. PÄ vintertur fÞler jeg dropseat er viktig, men for topptur og turer pÄ vÄrparten er det ikke like viktig for meg. Freke lar deg lufte, men det er bare en glidelÄs en mÄ hente litt langt oppe. Er ikke noe problem Ä lÞsne pÄ pulk/hoftebelte en liten stund for Ä fÄ tak i glidelÄser uansett spÞr du meg. Fordelen med dropseat trumfer den ulempen i mine Þyne. Det er et helvete Ä mÄtte ha bukse pÄ knÊrne for Ä gÄ pÄ do i mange minusgrader, hvis det blÄser eller hvis det snÞr. Er KlÀttermusen virkelig Sà bra? Ganske mye stivere pris enn en del andre merker. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Marimor skrev (4 minutter siden): Haha! Sharing is caring đ Kanskje det enkleste er Ă„ holde seg til man kommer hjem... Hvor mange dager kan du holde deg? đ Siter
Marimor Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Skrevet 10. januar 2021 Knut-Erik skrev (PÄ 8.1.2021 den 11.04): Jeg har ikke prÞvd den selv, men syns det virker som om Bergans Arctic Expedition har en god balanse mellom spec og pris. Er du DNT-medlem fÄr du den i tillegg noen 100 kroner billigere pÄ DNT-butikken. Skulle jeg valgt uten Ä ta hensyn til Þkonomi ville jeg kanskje sett pÄ Brynje Expedition. PÄ hjemmesiden stÄr det at man kan fÄ denne i ulik benlengde. +7 eller -5 cm. Passer fint for sÄnne smÄtasser som meg! Siter
Marimor Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Skrevet 10. januar 2021 Marius Engelsen skrev (2 minutter siden): Hvor mange dager kan du holde deg? đ Challenge?! 1 Siter
Prebb Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Marimor skrev (51 minutter siden): Er KlÀttermusen virkelig Sà bra? Ganske mye stivere pris enn en del andre merker. Nei. Det vil jeg ikke si. Kvaliteten er som andre tilsvarende merker i segmentet. KlÀttermusen er bra, men prisen reflekterer ikke sÄ mye kvaliteten eller funksjonen, men heller de valgene klÀttermusen tar nÄr det gjelder design og bÊrekraft. Det er imidlertid ikke sjeldent Ä se buksene til salgs for lagt mindre. De har ogsÄ andre salopette (er det "bib" pÄ svensk?) som er litt tynnere og ikke fullt sÄ ekspedisjonsrettet. Anbefaler Ä se pÄ hjemmesiden deres. De har ogsÄ en Outlet der.  1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.