Gå til innhold
  • Bli medlem

Bivuakk til tarp og soveposesystem


Bronson

Anbefalte innlegg

Ser etter en bivuakk/bivi/grevling som jeg vil bruke sammen tarp og sovepose. 
Tenker da mest som ekstra beskyttelse for dunposen, mot regn, gnist og kvist. 

Kriterier

• lett

• vanntett

• pustende

• inngang fra siden

Noen erfaringer /anbefalinger? 
 

Har noen hatt erfaring med Yate Biouac bag? Er den eneste jeg klarer å spore opp her til lands, som svarer til kriteriene. Utenom ulike fjellduker og slikt. Det føler jeg blir noe litt annet igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Litt vanskelig å se, men den fra Cumulus har ikke sideinngang som jeg kan se. Da utgår den for meg. 

Den fra MLD ser veldig spennende ut, men den koster skjorta! Blir litt skummelt å bestille når det er så usikkert hvordan det vil fungere for det jeg har i tankene. 

Trenger egentlig ikke å være helt vanntett, mer som en ekstra beskytelse under tarpen, mot sprut i tilfelle det regner katter og hunder. 

Lurer også på hvordan en slik pose vil påvirke loften til en dunpose? 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLD har jo en rimeligere bivy som er vanntett også. Men det koster jo fortsatt endel flesk. Mulig det finnes andre mindre amerikanske produsenter som lager de billigere. I andre enden av skalaen er jo Helsport coverzip og grevling-trekket som kanskje fungerer best som vind og gnistbeskyttelse og ikke er vanntette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eldre utgave av denne: https://borahgear.com/sidebivy.html

Brukes under tarp, eller alene på tørre dager. Jeg er ikke så opptatt av at bivvyen skal være vanntett, men kun at den tar unna for dugglaget som kommer fra utsiden. Innvendig kondens får jeg uansett ikke gjort så mye med (annet enn å lufte soveposen etter bruk).  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt gått bort fra å ha noe vantett utenpå soveposen når jeg ligger under tarp. For det første ser jeg ikke helt hensikten, og for det andre fordi det stort sett alltid blir kondens inni en slik. Hvis du tenker å brenne bål nær/under tarpet (noe jeg aldri gjør selv, så jeg har ingen erfaring med det) ville jeg tatt fleeseposen min utenpå soveposen eller lagt et lett ullteppe over posen.

Mine 19 øre (my 2 cents etter dagens kurs)

;-)

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.