Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet
2 hours ago, elgen said:

Vel, så stengde de 2G nettet i Buskerud og jeg hadde bestilt en Nokia 800 Tough på E-bay og Mr. Peter Chinaman sendte hurtigt. Men Postnord speditøren sendte direkte uten å spørre til pakkeboks, som jeg jo selvfølgelig IKKE kan åpne uten smartphone! ☠️ Så det tok 4-5 dager ekstra å få den dirigert til post-i-butikk.

Det gamle micro-Simkort passet ikke, så nytt nano Simkort måtte bestilles Ca. 5 dage ekstra! Men nå er alt installert og i gang. Kontakt til OneCall, kan google, Google map og annet internett, SMS frem og tilbake, MEN meget mystisk: kan ikke ringe opp eller bli oppringt på samtale???? 4 G nett er på, evt også wifi. 

Det er en "internasjonal" mobil med alle tenkelige språk mv. Tilsynelatende ikke satt opp til et spesielt marked. Kan det være en feil med SIM kortet (ikke samtaler?) eller kan mobilen ha en annen form for samtale frekvens enn OneCall benytter her i Norge/Europa??

Noen mobilkyndige her som har bra innspil?? Det er litt kleint bare å kunne SMS'e med andre. Ellers noenlunde fornøyd med kjøpet.

Elgen 

Det er kanskje 4g telefoni (Voice over LTE) som er problemet?

Noen mobilmodeller i kombinasjon med visse operatører har problemet. 

Enig  dette er veldig ugreit..

Skrevet (endret)

Litt på tema mindre smart/avhengighetsskapende mobil så har jeg blitt litt pirret av ideen om smart-telefon, men med E-ink skjerm. Altså samme type skjermer som man vanligvis ser i e-bok brett. De som har brukt det før vet at de er veldig behagelige å lese på, men også milevis unna en vanlig mobilskjerm hva gjelder responstid, frames per second osv. Du har heller ingen farger. Den store fordelen er at det er en helt vanlig Android-telefon utenom dette, så du har ingen "samfunnsfunksjonsnyttige" begrensninger som man fort får om telefonene blir FOR dumme.

Et eksempel på en av disse er Bigme HiBreak. Hadde det ikke vært for at den er så satans stor hadde jeg kjøpt og prøvd ut. Hva skal jeg med så stor enhet når jeg prøver å bruke mobilen mindre!

Endret av sneakyowl

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.