GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Takk for en fantastisk flott turrapport! Visste ikke at det var mulig Ä krysse det fjellplatÄet pÄ den mÄten med telt. Er vel mest benyttet pÄ ski de omrÄdene der ja.

Jeg plottet den inn pÄ turkartet sÄ kommer den inn i oversikten over dine turrapporter og i turkartet. 

Skrevet

Takk for flott turrapport. FĂ„r nesten tĂ„rer i Ăžyneneâ˜ș

Var, med familie og noen gjester fra vestlandet ved Rottenvikvannet forrige onsdag. Fabelaktig dag i godt selskap. Bilde under er tatt fra omrÄdet der siste teltdag ble tilbragt av trÄdstarter. KnallgrÞnt vann, stor vannfÞring i elvene fra Kjosbreen og Rottenvikbreen. Fastdalstinden, som er et populÊrt skifjell, i bakgrunnen. 

De fleste fra fĂžlget tok turen nordover til Lyngseidet der soft- og kulis ventet.

PS; Nesten ingen fluer men noen klegg. Antall og aggressivitet kunne dog ikke mĂ„le seg med Blindingene pĂ„ Senja i helga😓. 

IMG_20200729_140721054_HDR.jpg

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde i alle fall forventet Ä treffe pÄ andre turgÄere ved Rottenvikvannet. Dette er faktisk den eneste turen jeg har gjort uten sÄ mye Ä se snurten av andre mennesker. Anbefaler virkelig dette fantastiske omrÄdet. 

Skrevet

Ettersom temaet er Lyngsalpene-sommertur drister jeg meg til Ä nevne dagens tur til Øvrevatnet ved Elvevoll. Selv for en bortskjemt (nÄr det gjelder natur) Lyngs/TromsÞvÊring var det en vakker og flott opplevelse. Og vi stÞtte pÄ kun en lokal gruppe med turgÄere. 

NÄ fÄr den nordnorske sommer ta noe av skylda for opplevelsen; sol, stille, ca 20 grader og kun noen fÄ klegg.

Øvrevatnet Elvevoll.jpg

• Liker 3
Skrevet

Heihei, ser bra ut!

Jeg skal fra TyttebĂŠrdalen til Fastdalshytta i dag og videre til Lyngseidet i morgen. Tror du at de er mulig i 4 timer Ă„ ga fra Fastdalshytta ned til Lyngseidet?

Maarten

Skrevet (endret)
Maarten Boonen skrev (5 timer siden):

Tror du at de er mulig i 4 timer Ă„ ga fra Fastdalshytta ned til Lyngseidet?

Har ikke gÄtt hele denne traseen selv. Men 4 timer; Da tror jeg jaggu du skal bli svett.

Endret av guffen2015
Skrevet

Jeg brukte ca 4 timer fra Fastdalshytta til Rottenvikvannet, og 2 timer videre ned til Lyngseidet. Vi var en familie med telt og store sekker, sÄ jeg tror det skal gÄ pÄ 4 timer med dagstursekk og bra driv. Merk at det ikke er merket sti, sÄ om du bruker litt tid pÄ Ä finne egnet sted Ä krysse bekk/elv og bommer litt pÄ nedstigning til Lyngseidet gÄr tiden raskt..... 

Skrevet

Hei.

I did it in 3,5h and had time to take pictures and breakfast on my way. Had to be in lyngseidet  at 9am for my bus so started at 4.30 😊Fantastic tour. Next time will also do the trip through russedalen as you described 👍👍

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.