Gå til innhold
  • Bli medlem

bergans superlett II


Sjalabais

Anbefalte innlegg

hei! jeg kjøpte en jakke bergans superlett II og det var et nokså impulsivt kjøp, veldig uvanlig for meg. nå har jeg lyst til å høre litt om hva dere synes om jakken, særlig hvor robust den er!?

skal brukes til alt; jeg sykler til byen hver dag, jeg går veldig mye på tur osv. jeg har hittil hatt en the north face jakke med goretex, som var finfin i begynnelsen, men skuffende etter hvert. den er to år gammel og har åpnet seg på så å si alle sømmer, er ikke vanntett lenger (trass impregnering) osv.

mvh

ungua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt to slike jakker selv, først superlett også var jeg så fornøyd med den at jeg måtte prøve superlett 2 når den kom også:wink:

Tror ikke du kommer til å angre på kjøpet av denne jakken, jeg har ikke vært borti jakker som er 100% vanntett og puster så godt som denne!

Bare vær flink til å vaske den etter du har vært ute i sølevær, da beholden pusteevnen mye bedre, men husk: IKKE IMPREGNER DERMIZAX!

Kan absolutt anbefales også er jo ikke prisen så avskrekkende som mange av broderjakkene! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for raskt svar! :) hele det mørke halvåret i bergen er "sølevær", kommer bare til å vaske jakken hele tiden... hehe. men det høres veldig positivt ut! jeg har besøk fra tyskland og vi skal til olavsbu i morgen. vennen min sitter her ved siden av meg og grubler om han skal kjøpe en slik jakke også. men prisen er ikke så superattraktiv for ham, en marmot precip* koster 800 kroner i tyskland, 1499 på intersport i bergen... :)

* sånn som jeg har forstått det en direkte konkurrent til superlett II

ungua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at denne jakken dere snakker om er er den samme som heter "Microlight" på bergans.no, og som finnes i både herre, dame og som anorakk.

Fint å høre at dere er fornøyd med denne jakken, jeg ønsker meg en sånn. Men er den virkelig så vanntett som det høres ut på dere? Det står at stoffet er vannavvisende og vindtett.

Jeg trenger en lett jakke som puster godt og som er sånn tålelig vanntatt - til kortere turer, treningsturer og sykling. Er denne jakken noe for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en lett jakke som puster godt og som er sånn tålelig vanntatt - til kortere turer, treningsturer og sykling. Er denne jakken noe for meg?

Kanskje du trenger begge deler? :) For eksempel nå i disse dager når det er kaldt og kjipt er det kjekt med en vind-/vantett jakke som evner å puste noe, da holder du i det minste på varmen til du kommer hjem.

I sommervarmen synes jeg det er greiere med en vindjakke som puster godt og kan impregneres med jevne mellomrom for å være noe vannavvisende.

I og med at du nevner sykling kan du evt vurdere hvorvidt du vil trenge hette på en eventuell vindjakke. Selv bruker jeg vindtett pannebånd, tynt slik at det passer under hjelmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i jotunheimen regnet/snødde det veldig mye og superlett-jakken holdt tett som ingen annen jakke jeg har hatt før! den er riktignok helt nytt, men jeg ble imponert. vindtettheten er ganske bra, men en tjukkere jakke som den gamle tnf'en min er da en smule bedre (sykler i 55km/t ned bakken her hver dag på vei til universitetet, det er god test for vindtetthet). hittil, etter omtrent en uke, er jeg meget fornøyd med superlett II-jakken! :)

mvh

ungua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.