Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørking av feller.


Ignifer

Anbefalte innlegg

Annonse

Åsnes kortfeller limer jeg alltid sammen mot hverandre og så tørker jeg de.

Skitrab silikonfeller til rando tørker jeg en og en, så legger jeg de mot hverandre når de er tørre.

Limfeller til rando legger jeg "mellomleggplast" på når jeg tørker de. (Har også tørket de fritthengende, men da på steder der jeg er sikker på at ikke noe eller noen kommer borti de så de faller ned eller limer seg fast et sted)

Bruker G3 "love glove" til rando fellene når jeg er på tur. Blir mye mindre "riving" om fellene skal av/på noen ganger.

Limfellene til rando (eldre Montana feller) tapte litt limstyrke ved gjentatte ganger av/på etter 2år, frisket opp limet med forsiktig bruk av varmluftspistol og litt "etterfylling" av Colltex lim på tube foran og bak. Fellelim blir veldig "flytende" når det varmes opp, blir også mer "sticky" etterpå. Det er lett å stryke ut ny tubelim med en metallsparkel. Begynn på endene (og kanten) og gå innover fellen, da strykes ikke limet utenfor fellen. Ikke varm for hardt, da kan fellene svi/smelte.

Åsnes mohail fellene trengte mer lim bakerst etter 5år og kanskje 300mil. 

Håndterer du feller med hansker på, pass på at du ikke bruker hansker som "loer", da unngår du at lo fra hanskene setter seg i limet. Jeg har noen langrennshansker som "slipper litt materiale" når de blir slitt i håndflatene.

Endret av Omnilite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.