Gå til innhold
  • Bli medlem

Skarddalstind (2100), 16.09.2006 - The final countdown!


Nils

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, jeg stiller meg i rekken av gratulanter. Takk for en flott artikkel. Det må være en utrolig følelse å gå de siste meterne opp til den siste toppen. Det er bare å ta av seg hatten for den innsatsen du har lagt ned, og det mot du har vist ved å bestige samtlige topper. Hvis du lurer på om jeg er misunnelig, så er svaret "ja". Det har slått meg mange ganger hvor pent vær det er når du drar til fjells, så da passet det vel bra å avslutte på noe som ser ut til å ha vært en helt fantastisk høstdag.

Gratulerer så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette med tid og overskudd. Det er helt utrolig å gå inn her uke etter uke og se stadig nye beretninger fra de villeste turer.

Men det er jo ikke alltid de samme folkene da (selv om Erik har vært veldig aktiv en stund i år) ? Du må ikke lese om du blir stressa av det :wink: Knutshø nærmer seg forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sinnsykt stressa. Føler meg helt parkert av denne hyperaktive gjengen. Samtidig er jeg rimelig misunnelig, og det hender jeg får tårer i øynene når jeg ser på bildene. Vi får prøve på Knutshø snart, ja :) Men før det må Julia trekke sin stemme til Snøhetta i avstemningen om Norges nasjonalfjell :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke dy meg for å mimre litt i anledning jubiléet, så her kommer en håndfull bilder fra noen gromturer...

Var litt av noen blinkskudd du har fra Sentraltind og Austanbotntind Eaa! :) Herregud, ser jo ut som jeg mistrives noe helt vanvittig. At jeg var sliten der og da visste jeg, men at det skulle synes så godt hadde ikke trodd... :?:D Bortsett fra det, var det grombilder med høy mimrefaktor!

Kommer du til å ta en runde til ?

Kan med 99.9 % sikkerhet si at det er temmelig uaktuelt! :D

Nå er det vel ingen som har gjort det (så vidt jeg vet), så det er jo alltids mulighet til å bli den første...

Egentlig lurer jeg litt på hvordan det er mulig å få tid og overskudd til å gå på så mange tyopper når man ikke engang bor i nærheten.
Jeg lurer også på dette med tid og overskudd.

Dette har ofte vært den største motbakken. Mentalt har det mange fredager vært en tung kneik å motivere seg til å kjøre 30-40 mil én vei etter en kanskje slitsom arbeidsuke. Føler liksom ikke der og da at man har overskudd til skrape sammen turutstyr og så bare kjøre videre igjen. Men, så vet jeg jo hvor godt det føles når man først har kommet opp i fjellet. Da er alle milene og motbakken ved avreise for lengst glemt! :P

Så har det vært "problemet" med å få tid til turene. Når jeg var singel var det ikke noe problem, men etter at jeg traff min utkårede, og spesielt etter at vi fikk barn, var det ikke lenger like enkelt å bare reise når som helst. På sommerstid skal jo gjerne alle treffe hverandre hele tiden, og man har jo gjerne lyst til å feriere litt sammen med familien også. :o Som bl.a Svein har nevnt før på forumet, handler det da om å bygge "goodwill" på hjemmefronten ellers i året, så går sannsynligvis fordelingen av sosiale happenings med familien og fjellturer smertefritt. :wink: Jeg må bare berømme min kone for sin velvilje!! :D Det har ikke alltid vært like enkelt å planlegge sommerens aktiviteter da finværet sjelden kommer på bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooops ..... 200 meter :!::!: - Det skulle selvsagt være 2000 meter! Så ikke skrivefeilen før nå. :)

Du får ha meg tilgitt Nils!

Hehe, det går nok bra Rune! :D En skriveleif her og der tåles det, og noen ganger får de litt morsomme resultater.

Ellers vil jeg benytte anledningen til å takke for alle gratulasjoner og hyggelige tilbakemeldinger!

Og til dere som holder på med den samme samlingen (eller lignende), vil jeg bare si: Gled dere til dagen da den siste toppen står for tur! Øyeblikket da den siste toppvarden dukker opp, er helt spesielt, og ikke minst de siste metrene før toppen nåes. En helt ubeskrivelig lykkefølelse!! :D8)

Bra avslutningstopp midt i Jotunheimen.
Det må da i grunnen være den perfekte avslutningstopp med sin lette tilgjengelighet, pene utseende og ikke minst sentrale beliggenhet i Jotunheimen slik at man kan sitte der oppe en godværsdag og virkelig være omgitt av alle de 2000+ meter høye tindene man har besteget opp gjennom årene!

For meg ble den et klart førstevalg som avslutningstopp da jeg for et par år siden hadde igjen rundt 20 topper. Blant alle krevende topper som var igjen, sto enkle Skarddalstind der også ubesteget, og det var innlysende at dette måtte bli den siste, nettopp med den begrunnelsen El Gringo nevner her. Og jeg krysset fingrene for at september skulle bla opp noen perfekte høstdager som passet med timeplanen. Det må jeg si klaffet! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lomskollen er jo en kandidat til laveste ordentelige topp i Lom, grei primærfaktor har den og.
Har akkurat vore der ein liten tur nå i kveld, ein grei og fin trimtur med flott utsikt mot Lomseggen. (Høgkollen er det lokale navnet vi frå Garmo brukar på denne "haugen" midt i dalføret)

Gratulerer til Nils med ferdig samling - godt gjort!

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.