Gå til innhold
  • Bli medlem

Helikopterstrid i Luster


FU

Anbefalte innlegg

Økonomiske interesser innan turistnæringa får ofte kritikk her på forumet, jamfør det lett tragikomiske plaza-hotellet på Tyin. Men det er ulike interesser også blant turistverksemdene, noko som kjem til uttrykk i denne saka om helikopterflyging over Luster:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.949663

Men ordføraren i Luster har kanskje gått på same skulen som ordføraren i Vang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eg tykkjer det er heilt urimeleg av dei som krev stans i helikoterturisme. Det vil føre til at folk flest berre får sjå nasjonalparkane på TV.

Nå må helikopterturisme ha blitt veldig billig, siden det er for "folk flest"..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt saklig opplysning og hjelp fra foreninger, for eksempel DNT, bør kunne påvirke de avgjørelser som blir tatt med hensyn til bevilgning for helikopterturisme.

En ting er i hvertfall sikkert, helikoptertransport blir aldri dagligdags for 'folk flest', og det vil nok ødelegge for mye annen turisme i området.

Helikopterturisme må jo også ha et begrenset økonomisk potensiale?

Og dette er ikke noen 'kamp' som er dømt til å mislykkes, nede i Alpene reduseres helikoptertransporten nå, så det er tegn i tiden som tyder på at slik aktivitet blir det mindre av, og fjellene får være mer i fred og må oppsøkes på annet vis, for eksempel ved å gå selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det var denne helikopterturismen som forstyrret meg i Ringsdalen i sommer. Jeg skulle legge meg tidlig, men et helikopter som flakset lavt over toppene var til mektig iritasjon. Der lå jeg og skulle bare nyte synet av Ringstinder og herlig natur, så får jeg denne jævla hjulvisperen midt i glaninga. Det var ingen savnede eller noen ulykker i Hurrungane den helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke dere som hadde lagt dere til å sove "midt i ei myr" nær veien, sånn kl.20-21 på kvelden, en dag i slutten av juli? :?

Vi gikk innover stien og snublet nesten over noen som hadde lagt seg tidlig under åpen himmel, dypt nedi soveposer og med brebriller på... Vi stusset litt over stedvalget, siden det var noen nydelige gressplasser litt lenger inn, men regnet med at dette var noen seriøst slitne mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.