karfil 12 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Viser til en artikkel (Logg inn for å se skjult innhold) på nrk.no Hva mener folket, bør man vaksinere seg? Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Leif88 108 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 tenkte på det samme, men ser ut til at utbredelsen er i sørnorge, så for oss lengere nord er vell kanskje ikke det noe grunn til? hvordan er det egentlig med borrelia? får man vaksine på det? Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
+Bjørn J 2 364 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 12 minutes ago, Leif88 said: tenkte på det samme, men ser ut til at utbredelsen er i sørnorge, så for oss lengere nord er vell kanskje ikke det noe grunn til? hvordan er det egentlig med borrelia? får man vaksine på det? Nei, det finnes ikke vaksine mot borreliose. Men hvis du kommer tidlig til behandling er det stor sjanse for at de tar knekken på bakterien. Uten behandling (eller for sen behandling) kan du få store plager resten av livet. TBE skyldes et virus, og det finnes ikke behandling hvis du først er smittet. Mer her: (Logg inn for å se skjult innhold) Gittiamo reagerte på dette 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
klatreminus 38 Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg vurderer også om jeg skal krype til korset og gjøre det, men er litt vanseklig å finne tiden til det. Jeg løper i skogen i agder hver uke, og plukker av noen flott i løpet av sesongen, så jeg er vel i faresonen.. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Hermansen 76 Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Jeg vurderte dette for noen årsiden, men slo det fra meg da jeg anså muligheten til å bli smittet var ganske liten i områdene jeg oppholder meg. Går jeg i flåttinfisert området har jeg heller begynt å ta noen enkle forhåndsregler som for meg iallfall har redusert antall flåttbitt veldig. sokker utenpå buksene, og flåttmiddel (autan mot flått og mygg) på buksebeina. Fra å ha opptil 4-5 flått på kroppen etter en kort tur, får jeg nå så og si aldri flått. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
karfil 12 Skrevet 25. april 2019 Forfatter Del Skrevet 25. april 2019 Jeg har endt opp med at jeg ikke skal vaksinere meg, men jeg tar med meg tipset videre Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.