Gå til innhold
EmilEvje

tur/friluftsbukse helår?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til en frilufts bukse som kan brukes omtrent hele året inkludert vinter? Kan godt også være litt for varm om sommeren da jeg har en annen tynn bukse til den bruken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal den brukes til?

Jeg har brukt Norrøna Falketind GTX året rundt til ganske stor spennvidde av aktiviteter og turer, utenom midtvinders eller til de mest krevende aktivitetene (Da bruker jeg noe mer solid). Ikke så slitesterk, men lett og behagelig på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klättermusen gere 2.0 

Skjult lenke - logg inn for å se den

Ingen dilldall, solid, tørker kjapt. 10/10

Ryktene sies at dette er favorittbuksa til samene i N.-Norge, Jeg eier selv 3 stk i forskjellige farger.

Goretex er fint, men blir klamt om sommeren, og det kan samles opp kondens på vintern. Skulle jeg valgt 1 bukse til alle 5 sesonger så hadde det blitt Gere.

Endret av MaxT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Skjult lenke - logg inn for å se den. Gere 2.0 er en fantastisk bukse som du kommer til å bli fornøyd med. Har bare prøvd den sommer og høst så langt, men har trua på at den funker til alle sesonger så lenge man kjører noe ull under. Har brukt Lundhags Makke i noen år som 3-sesonger før jeg kjøpte gere 2.0, å vært strålende fornøyd med den. Jeg bruker den fortsatt på de varmeste sommerdagene, men bortsett fra da er Gere 2.0 er i en annen liga etter min mening 😊 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sitat

Enig med Skjult lenke - logg inn for å se den. Gere 2.0 er en fantastisk bukse som du kommer til å bli fornøyd med. Har bare prøvd den sommer og høst så langt, men har trua på at den funker til alle sesonger så lenge man kjører noe ull under. Har brukt Lundhags Makke i noen år som 3-sesonger før jeg kjøpte gere 2.0, å vært strålende fornøyd med den. Jeg bruker den fortsatt på de varmeste sommerdagene, men bortsett fra da er Gere 2.0 er i en annen liga etter min mening 😊 

Jeg har brukt denne på vintern med fleece under, funker som gull, men det mest geniale er den hurtige tørketiden. Jeg kan seriøst ta ut buksa fra vaskemaskinen og den føles nesten tørr ut. Du slipper kondens fordi stoffet slipper ut fuktigheten veldig bra, så en god allround bukse er det, ville eventuelt supplert med en tynn goretex/regnbukse på de tunge nedbørsdagene. 

Jeg gikk fra fjellereven KEB, og Lundhags Traverse/makke over til Gere og det er 2 forskjellige produkter etter min mening, Klattermusen buksen er virkelig dønn solid, du ser sømmene er veldig gode, alle glidelåser er av den tykke typen som tåler kulde, ingen spenner som blir ødelagt. Synd at klattermusen og selve buksa er noe overpriset.

Endret av MaxT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av QueenVinter
      Hei! 
      Jeg og samboer er såvidt turvant (vi gikk Gaustadtoppen og noe på Hardangervidda i fjor sommer), har telt og hengekøyer. Vi ønsker å gå tur i sommer, som må være tilgjengelig fra Oslo med kollektivtransport (tog/buss), og gjerne over 4-5 dager. Vi får gått en del km hver dag så lenge terrenget ikke er for tøft. Jeg fryser veldig lett og hadde satt pris på sannsynlighet for plussgrader (i fjor snødde det en natt), samt litt variert terreng. Er det noen som har gode tips? Jeg setter stor pris på alt, da ut.no er en stor jungel å lete seg frem i! 
    • Av ahh777
      Hei, er på jakt etter ny gassbrenner etter at min Trangia gassbrenner sluttet å fungere. Vurderer Eagle gassbrenner FMS105. ( Skjult lenke - logg inn for å se den )
      Noen som har erfaring med den? Ønsker primært en gassbrenner som er lett å regulere og som fungerer godt til matlaging også på svak varme, helst med god spredning av varmen. Jeg lånte nettopp en GS2000-brenner (Go System) som passer inn i stormkjøkkenet mitt, MEN den lot seg ikke finjustere og reagerte seint når jeg skrudde ned varmen (levde litt sitt eget liv...) og er derfor uaktuell.
      Til vinterbruk ønsker jeg å kjøpe en ren bensinbrenner og vurderer foreløpig Whisperlite International siden jeg ikke trenger gassfunksjon slik "storebroren" Whisterlite Universal har (og dermed er mye dyrere). ( Skjult lenke - logg inn for å se den )
      Svært glad for råd og tips, men ønsker altså å skaffe meg både gassbrenner primært for matlaging og en multifuel som går på bensin til oppvarming vannkoking og matlaging vinterstid. 3-mannsteltet er ikke veldig høyt (forteltet hvor jeg vil kokkelerer i dårlig vær), så flammen på multifuelen må ikke være for høy.
      Grunnen til at jeg ønsker to brennere, er at jeg da har en reserveløsning på langtur om en løsning skulle svikte.
    • Av Annajoh
      Hei! Jeg er ikke en veldig erfaren fjellvandrer, og synes det er vanskelig å finne frem til turer som kunne vært morsomme å gå. Jeg har vel egentlig kun gått gaustatoppen og besseggen av de «kjente» fjellturene, men går mye dagstur og har teltet en del i oslomarka. Jeg ønsker tips til fjellturer man kan gjøre uten guide, fra middels+ til krevende, men uten klatring. Helst med en flott utsikt! Turene bør gjerne innenfor en halv dags kjøretur (fra 3-6 t) fra Oslo, da jeg og min søster håper på å få tatt noen helgeturer i løpet av sommeren. Gjerne noen litt kjente topper! Noen som har noen gode tips? Setter stor pris på det!
    • Av Leif88
      Hei hei! Sitter og ser på fjellsport at de har Lars monsen klæra og med rabatten vår så blir jo ikke prisen så alt for ille. Men er det noen som har testa de? Er de for varme til sommerbruk er det tettsittende, Evt andre kommentarer? 
      Når lurer jeg på denne buksa og klæra. Så trenger ikke informasjon om klatremusen og norrana bukser takk
    • Av Klatremusen
      Jeg og en venn planlegger en tur (7-8 dager) med telt og pulk på Finnmarksvidda. Har noen her tips til rutevalg? Vi tenkte i utgangspunktet en rundtur med utgangspunkt i Kautokeino, men åpen for andre forslag. Vi unngår gjerne hytter, scooterløyper osv. da vi ønsker å være mest mulig i "villmarka". Er det fint å gå feks østover mot Øvre Anarjohka nasjonalpark? Vi kommer til å ha med isbor og fiskeutstyr, så vi går gjerne forbi noen fiskevann også. Noen som er kjent i området?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.