Gå til innhold
  • Bli medlem

Har du gått hurtigruta?


Odin

Anbefalte innlegg

Annonse

Dette er helt sant , selv om noen må tro at dette har jeg diktet opp.

Min kone og jeg hadde akkurat gått ombord i Siljaline fergen i Helsinki og skulle til Stockholm. Da vi kom drassende med bagasjen vår i den trange korridoren og lette etter lugarnummeret vårt stod det en pent antrukket dame med sin baggasje rett ovenfor det som viste seg å være vår lugardør. Da vi skulle låse opp vår dør stod baggasjen hennes litt i veien , og hun beklagde det og flyttet den litt. Så sa hun forklarende på brukendes engelsk (tror hun var russisk) at hun ventet på sin mann som var på vei for å finne noen av mannskapet. Han ville klage på lugaren. De hadde bestilt og betalt for utsikt til sjøen. Og det hadde de ikke fått. Jeg låste opp vår dør full av håp om at da måtte vi ha utsiktslugar, og ikke utsikt til promenade dekket som vi hadde betalt for. De var noe billigere. Men med en gang jeg kikke inn så jeg jo promenade dekket. Og da mått bare den andre være mot havet. Jeg sa det til damen , og sa også at vi lå jo i havnen enda.....

Hun så ut som hun skulle ramle om , "but my husband.....

Stakkars dame. Vi klarte å lukke døra vår før vi knakk i hop. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.