GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Beste kombo i telt for hund som fryser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund pÄ rundt 6 kg av rasen Bichon havanese- de har hÄr og ikke pels/underull. Veldig greit med tanke pÄ allergi, men litt mindre bra ift Ä holde varmen.

Jeg lurer pÄ om noen her inne har erfaring med Ä ha med en hund av den typen pÄ overnattingstur i telt, og hva dere da bruker for at det skal holde varmen?

Av erfaring holder hun varmen ganske greit sÄ lenge det er tÞrt og hun er i bevegelse. Men blir hun vÄt/vi holder oss i ro, begynner hun fort Ä skjelve. Har fra fÞr dekken fra blant annet Hurrta, men tror ikke det er nok for overnatting.

Jeg lurer og pÄ om hunder vil vÄkne pÄ natten dersom de blir for kalde og gi beskjed? Eller kan de bare sovne inn av kulde (mulig jeg er litt hÞnemor her, hehe)? 

Har vurdert bÄde sovepose til barn og sÄnn jervenduk til hunder, samt selvfÞlgelig ha henne i posen min.

Annonse
Skrevet

Jeg har en eldre engelsk setter, og han er kanskje ikke like utsatt for frysing. Men kombinasjon varmedekken og jervenhiet bruker jeg pÄ vintertur, sammen med et celleplastunderlag. Dette bÞr kunne vÊre tilstrekkelig til din hund sommer/hÞst? PÄ sommer bruker min kun dekken, og hÞst kun jervehiet. 

• Liker 1
Skrevet

Det er med hunder som med folk: Bruk ull innerst! Mange kjÞpedekken er for vide og har tullestoff inn mot huden, og da varmer de ikke godt nok. Du kan lage ettersittende ullgenser til den lille hunden av ei gammel ullstrÞmpe eller armen pÄ en gammel genser. Eller du kan kjÞpe dyrt og fint ulldekken fra f.eks. Canelana. Om du ogsÄ lar hunden sove i sovepose (i din hvis det er veldig kaldt), sÄ tror jeg den vil holde varmen bra.
Ellers gjelder andre triks ogsÄ bÄde for hunder og mennesker: skift til tÞrt ulltÞy, spis/drikk noe varmt, gjÞr noen hopp og sprett og fÄ opp varmen fÞr leggetid, ha et godt og varmt liggeunderlag osv.

https://www.canelana.no/produkt/canelana-thermo-hundedekken/

• Liker 1
Skrevet

Noen som har erfaring med Jerven vattering til jervehiet? Er ikke akkurat info slik som soveposer angÄende hvor mye angÄende hvor god de er mot kulde (komfort, nedre komfort og Þvre komfort)

Skrevet

Skikkelig god ullgenser gjĂžr susen:) yorkien vĂ„r roer seg fĂžrst etter Ă„ ha fĂ„tt pĂ„ genseren.har sovepose til han og la den oppĂ„ skinnet hans. 🐑ull er gull, og har du ikke naturlig mĂ„ man kle pĂ„;) 

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
On 9/10/2018 at 1:35 PM, RaKiiS said:

Noen som har erfaring med Jerven vattering til jervehiet? Er ikke akkurat info slik som soveposer angÄende hvor mye angÄende hvor god de er mot kulde (komfort, nedre komfort og Þvre komfort)

Hei,

Jeg bruker dette. Funker veldig bra selv om det blir en pose i en pose, sÄ kan bli litt balsing Ä fÄ hundein inno. 

Temperaturmessig vil jeg si at med vatteringen blir det en vinterpose. Har vÊrt pÄ vintertur med min hund(KorthÄret Vorsteh) og brukt denne. Han lÄ da pÄ et vanlig liggeunderlag i tillegg til det som er i selve hiet. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Vi har bare vÊrt pÄ turer pÄ vÄr-sommer-hÞst, 2-3 grader pÄ det kaldeste. Hunden vÄr er en terrierblanding uten underull. Han har jervehiet nÄ uten for. Han ble urolig fÞrste turen pÄ vÄren, roet seg ikke fÞr han fikk ligge i soveposen min. 

SÞsteren min har en toller, de bruker en barnesovepose nÄr det er kaldt. 

• Liker 1
Skrevet

@Christinek ja ikke utenkelig at min ender opp der og vil jeg tro😂 Har sett en del pĂ„ vognposer/soveposer pĂ„ finn.no, ganske mye varmt til en billig pris! Litt usikker pĂ„ hvor turvennlig alt er ift komprimering og sĂ„nt dog đŸ€”

Skrevet
19 timer siden, Bokhylla skrev:

@Christinek ja ikke utenkelig at min ender opp der og vil jeg tro😂 Har sett en del pĂ„ vognposer/soveposer pĂ„ finn.no, ganske mye varmt til en billig pris! Litt usikker pĂ„ hvor turvennlig alt er ift komprimering og sĂ„nt dog đŸ€”

Bygger noksĂ„ mye, sĂ„ blitt med kun nĂ„r det skal teltes nĂŠrme bil ja..har som nevnt tidligere en skikkelig tjukkull genser til terrieren vĂ„r, sĂ„ han koste seg og slappe av fĂžrst da den kom pĂ„. LĂ„ halvveis nedi posen sin pĂ„ sommerovernatting. Hadde han ikke med nĂ„ i hĂžst, og tror kanskje han blir hjemme fram til neste sommer og gitt🙈 

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.