Jump to content

Recommended Posts

Guest Mareng
Posted
1 minutt siden, RoyN skrev:

Beklager mulige off-topic bidrag. Og når jeg først har startet så fortsetter jeg litt til 😂 En annen grunn til å tenke seg to ganger før man kjøper såkalte kinavarer enten det er fra Biltema eller direkte er mulige giftstoffer i produktene som nok reguleres temmelig mye dårligere enn i feks europeisk produksjon: https://www.vg.no/forbruker/i/327W0/fant-ulovlige-og-helsefarlige-giftstoffer-i-sportsutstyr

Mener du at Biltema forholder seg til andre regler enn de andre norske butikkjedene, eller bevisst bryter reglene oftere?

Annonse
Posted

Fikk nettopp svar fra Pakklett.no, de virker seriøse nok, men Naturehike hadde ikke peiling på dette. Supert at Pakklett vil skifte leverandør til en Europisk etter hvert :)

Hi again Johanne, I checked with NatureHike and unfortunately they only re-brand the sleeping bag and don't do manufacturing them selves. So i don't have the information of the down source, unfortunately. In the future we will find an european provider for sleeping bag.

• Like 2
Posted
7 minutter siden, Sovjetunionen skrev:

Fikk nettopp svar fra Pakklett.no, de virker seriøse nok, men Naturehike hadde ikke peiling på dette. Supert at Pakklett vil skifte leverandør til en Europisk etter hvert :)

Hi again Johanne, I checked with NatureHike and unfortunately they only re-brand the sleeping bag and don't do manufacturing them selves. So i don't have the information of the down source, unfortunately. In the future we will find an european provider for sleeping bag.

Ref min tidligere post; Europeisk eller ikke er ingen garanti for noe som helst. Får vel heller håpe de fokuserer på noen som kan si noe om opphavet på dunet og ikke hvor produsenten holder til.

• Like 1
Posted
På 18.6.2018 den 15.11, KimH skrev:

Takk for denne oversikten! Synd å se et par favorittmerker der som ikke er åpne om hvor klærne sys.🤔

Her er en oversikt over noen produsenter som ikke bruker dun fra levende dyr. : http://friluftsnett.net/etikk.php?lang=no&filter[]=2&materiale=1

Kina, Ungarn og Polen er visstnok de største leverandørene av dun plukket fra levende dyr i følge flere nettsider. Om en produsent ikke gir opplysninger om dette så vet jeg hva jeg ville tenkt siden mange er opptatt av dette.  

• Like 2