Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken vintersovepose bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Vet at kaldenderen viser juni😎, men er på jakt etter en ny vintersovepose😅. Den gamle (Helsport Polheim) røyk inn på reklamasjon grunnet stor dunlekasje.

Posen jeg er på jakt etter skal være dun og ha en komfort temp gjerne nærmere -20. Prisklasse 5000-8000,-

Har prøvd Mountain equipment glacier 1250, men den føltes litt trang ved skuldrene og overkroppen.

Noen som har noen erfaringer eller tips her?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Vanskelig å anbefale noe særlig da du ikke oppgir vekt og høyde, men du oppgir at Glacier er litt trang. Da er ME-poser utelukket. Rab sin Andes og Expedition er litt bredere, men kanskje ikke nok. Western Mountaineering er rå poser, men de koster mye dersom de ikke er på tilbud eller kjøpes der borte. Denne vil trolig passe bra på alle måter, unntatt for lommeboka http://www.westernmountaineering.com/sleeping-bags/gore-windstopper-series/lynx-gws/

Amerikanske soveposer er gjerne litt bredere enn de europeiske. Hør med @Memento morida han eier to av dem. 

Mountain Hardweare er også bredere enn europeiske/engelske poser. De har rå fiberposer og meget gode dunposer, men jeg har bare erfaring med Phantom sommer-og 3-sesongsposene deres, samt vinterfiberpose. Hør med Fjellsport om denne https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-hardwear-wraith-solarize-long.html Dunkvaliteten er meget bra, og MH er kvalitet, men som sagt ingen erfaring med vinterdunposene deres.

Hadde jeg hatt penger nok, hadde jeg valgt WM.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
1 time siden, ViktorS skrev:

Sjekk ut cumulus sine soveposer. Er selv også fornøyd med warmpeace viking 300 og 600. Går ut i fra at 900 og 1200 også er knall poser!:)

 

Cumulus kan vel bestilles på mål:)

Jeg kjøpte en Cumulus Alsaka pose sise vinter. Den kom bedre ut vektmessig, fillpowemessig og prismessig enn warmpeace 👍 Så endret jeg størrelsen til Small, slik at den passer meg helt perfekt.

Jeg valgte også 1/3 glidelås for å redusere varmetap og noen gram, men med så godt konstruerte og vellfyllte dunklaffer tror jeg ikke det var noe poeng i. Litt vanskeligere å tørke/lufte en pose som ikke har full glidelås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.