Tor-Erik-L-77 Skrevet 3. mars 2018 Skrevet 3. mars 2018 Har i noen år benyttet Helsport sine fotposer/bivauker og har vært veldig fornøyd. Men har merket at den tykke nylonbelagte bunndelen nå ikke lenger er vanntett og fuktighet trekker raskt inn i posene. Tviler vel litt på at spray impregnering vil hjelpe spesielt men kan jo prøve, eller finnes det bedre triks? Dumt å kjøpe nye da de eller er helt hele og fine Siter
Gjest Mareng Skrevet 3. mars 2018 Skrevet 3. mars 2018 Pensle bunnen med «gummireprasjon» fra biltema, aquaseal, eller noe siliconlignende saker? Kan tynnes ut med tynner om nødvendig. Bruker de samme selv, knallgode å ha på telttur. Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Skrevet 3. mars 2018 Det skal jeg jaggu prøve! De trenger jo ikke å puste eller annet fancy, bare bli tette Siter
Freebird Skrevet 3. mars 2018 Skrevet 3. mars 2018 Silikon tynnes med white spirit. Vanlig å bruke til sømtetting av sil-nylon telt. Hvordan det fester seg på andre materialer aner jeg vel og merke ikke. 1 Siter
whistler Skrevet 3. mars 2018 Skrevet 3. mars 2018 Du får være prøvekanin @Tor-Erik-L-77 🤡 Mine trenger også vanntetting 😃 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Skrevet 3. mars 2018 Ja det nylonbelleget holder ikke altfor lenge @whistler 1 Siter
Gjest Mareng Skrevet 3. mars 2018 Skrevet 3. mars 2018 Jeg regner med dette kun er problem når det er mildt? Jeg har litt liggeunderlag i mine, og snøen under smelter ikke, den kan bare børstes av. Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Skrevet 3. mars 2018 Ja det er ikke noe problem så lenge det er kaldt. Men bruker dem også til hytter og litt annet og da er de ofte inne og ute med skiftende temp. Fukten trekker så raskt inn i posene og det er vrient å tørke dem da, tar evigheter 😉 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.