Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sitter her og drømmer om fjellfiske og sommer. I den anledning vurderer jeg å kjøpe en ny håv med integrert vekt. Slik jeg skjønner det er Mclean-håver "the shit". Se link under. Noen som har erfaringer med denne? Tenker spesielt på om jeg skal gå får small eller medium. Tenker det blir mest aktuelt med gumminett, mest skånsomt for fisken om jeg skal slippe den ut igjen. At det er intigrert vekt gjør at jeg må makke minst mulig med fisken før jeg lar den gå....

https://www.skittfiske.no/mclean/160855/mclean-håv-m-integrert-vekt-6-5kg-gumminett--s

Annonse
Posted

Har en slik fast med vekt og en med teleskop som er foldbar. Den siste blir oftest med på tur siden den er lettere å pakke i sekken (men litt tyngre). Har reddet en del fisk med å ha med håv så jeg er godt fornøyd med de begge. 

• Like 1
Posted

Brukt disse håvene siden 2002 og er strålende fornøyd. Du bør gå for minst medium mener jeg(sjøl bruker jeg large og Xl), ikke stor vektforskjell på de to. Gumminett er også lurt, ikke mesh da det er for tett og tungt å håve med i elv.

Her er en large med gumminett i bruk :-)

59e621fe58147_rret.thumb.jpg.fc0b7f19fb0055fe754af66f955d8750.jpg

• Like 2