Populært innlegg +Memento mori Skrevet 1. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 1. januar 2018 (endret) Intro Ringkolltoppen er Nordmarkas femte høyeste topp den er over 700 MOH, den har også meget god utsikt. Lett å komme opp på. Kjent turmål i distriktet. Tok en "snarvei" som ikke var pakket etter det siste snøfallet. Kunne gått rundt, men gadd ikke det. Pulken fint pakket. Flotte løyper opp, fra tåkedisen nedenfor. Samme sted som forrige bilde, bare tatt opp mot toppen. Bra jeg skulle den veien! Ullring som grillhytta heter er 8-kantet og har ildsted i midten. Artig å se ut på skyene som ligger under. Solnedgang. Gleder meg til natta. Natta faller på, var meldt klarvær, noe som ble innfridd. Nesten fullmåne. Se skyggene fra månen. Blir litt magisk med lys mot trær og snødekt torv på taket. Praktisk ildsted med grillrist, bygget for lite røyk, så det meste av varmen går ut pipa. Var alene i hytta, laget marinert entreqote med bakt potet og lange svidde søte paprika, kryddersmør. Lært av @kokken81 -Anbefales. Tar ca en time å lage. Hadde med Tarp, og et lite telt. Men minus 14 grader og trekk/litt vind rett inn der jeg hadde tenkt å ligge, gjorde at jeg tok bare en benk inne. For lite vind til at telttest hadde vært gøy også. Ingen kom - så jeg hadde alle valg! Føles veldig fint å være slik alene med flott natur. Morgenrød Løypene ligger klare. Førstemann så jeg ved 11 tia. I bygda ligger tåka. Ser så vidt toppen av finnemarka ved Drammen Sola skinner Fjelltoppene i "nærheten" Praktisk sak! Restedritern må være høyeste utedoen i hele marka!😂 Litt praktisk info: Bompris de tar kort 45kr Det er normalt ved i sekker til 100kr for hel sekk, du Vippser eller betaler via giro. Jeg brukte 3,5 sekk. Ferdig ved er luksus. Ca 1 km å gå på ski korteste vei. Mange valg så følg med hvor du skal. Havnet inni Ringkollstaffeten på vei ned. Måtte gå ca 50 meter i løypa motsatt vei. Dette er en tur alle kan ta, har du ski, sovepose, liggeunderlag (jeg brukte bamse skumunderlag og et skinn), fyrstikker og litt mat er du i mål. Endret 1. januar 2018 av Memento mori Rettet en skriveleif Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 19
Tor-Erik-L-77 Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 Så ut som en fin kosetur og takker for rapporten 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå