+Memento mori Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Sakset fra FB. Anbefaler å følge Randulf på FB. NB de fire sidene ligger bak betalingsmuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Movy Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 I artikkelen avslutter Bengt Rotmo med at han " nesten konsekvent har brukt en primusmodell som i flere målinger som i flere målinger har vist seg som en av de tryggeste brennerne mtp kullosutslipp, spesielt når den fyres med bensin." Og brenneren er ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Movy Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 (edited) Leste ikke hele overskriften 😊 MSR XGK, men det står ikke i artikkelen i A magasinet. Og ser jo at RV skriver at det ble fjernet som tekstreklame... Så da har jeg skrevet to helt unyttige innlegg 😂 Edited December 8, 2017 by Movy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mareng Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Vet ikke hva A-magasinet er, men jeg gidder ikke å tegne ett abonnement for å lese èn artikkel, som jeg kanskje blir skuffet over. Ikke finner jeg artikkelen når jeg søker med google heller. Jeg tar gjerne imot screenshots, hvis noen har lyst å sende, og hvis dette er noe å lese Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Movy Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 2 minutter siden, Mareng skrev: Vet ikke hva A-magasinet er, men jeg gidder ikke å tegne ett abonnement for å lese èn artikkel, som jeg kanskje blir skuffet over. Ikke finner jeg artikkelen når jeg søker med google heller. Jeg tar gjerne imot screenshots, hvis noen har lyst å sende, og hvis dette er noe å lese A magasinet er i vedlegg til Aftenposten fredag. Kjøpte papir avisen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mareng Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Åja, den er borte fra butikken i morgen da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Memento mori Posted December 8, 2017 Author Share Posted December 8, 2017 8 minutter siden, Mareng skrev: Vet ikke hva A-magasinet er, men jeg gidder ikke å tegne ett abonnement for å lese èn artikkel, som jeg kanskje blir skuffet over. Ikke finner jeg artikkelen når jeg søker med google heller. Jeg tar gjerne imot screenshots, hvis noen har lyst å sende, og hvis dette er noe å lese Det koster 1,- kr å teste Aftenposten en mnd på nettet. Da blir det moralsk riktig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mareng Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Akkurat nå, Memento mori skrev: Det koster 1,- kr å teste Aftenposten en mnd på nettet. Da blir det moralsk riktig. Takk for tipset Da slipper jeg at moralpolitiet kommer og tar meg 😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Blaser Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Har lest artikkelen nå ja. Ser at bensin er det foretrukne valget. ( jeg hadde trodd parafin) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Fredrik Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 19 minutter siden, Mareng skrev: Takk for tipset Da slipper jeg at moralpolitiet kommer og tar meg 😂 Du går nok klar, her er linken til FFI sin testrapport, du finner det meste der https://www.ffi.no/no/Rapporter/2012-00404.pdf Det er flere tråder her om denne og div. ekspedisjoner hvor det kunne gått riktig galt. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn J Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 52 minutes ago, Per Fredrik said: Du går nok klar, her er linken til FFI sin testrapport, du finner det meste der https://www.ffi.no/no/Rapporter/2012-00404.pdf Det er flere tråder her om denne og div. ekspedisjoner hvor det kunne gått riktig galt. Takk for den linken, det er første gang jeg har sett CO-resultater fra 111. Og både stille- og bråkebrenner. Helt tydelig at kjeler med varmeveksler (Eta-Power) gir dramatisk større CO-utslipp enn flatbunnete kjeler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts