Jump to content
IGNORED

Sovepose med kort glidelås

Anders_G
 Share

Recommended Posts

Annonse

Jeg har en Hagløfs -10 dunpose med kort glidelås (1/3 cirka). Posen er veldig bra, men det funker dårlig å bruke den når det er over 0 grader. Mangel på lufting gjør at den rett og slett blir for varm. Sånn jeg ser det begrenser det bruken litt og hvis jeg skulle kjøp tilsvarende pose i dag tror jeg nok jeg hadde gått for 2/3 eller hel glidelås.

Fordelen er at du får en varmere pose for mindre vekt :-)

• Like 1

1 time siden, whistler skrev:

Jeg har en Hagløfs -10 dunpose med kort glidelås (1/3 cirka). Posen er veldig bra, men det funker dårlig å bruke den når det er over 0 grader. Mangel på lufting gjør at den rett og slett blir for varm. Sånn jeg ser det begrenser det bruken litt og hvis jeg skulle kjøp tilsvarende pose i dag tror jeg nok jeg hadde gått for 2/3 eller hel glidelås.

Fordelen er at du får en varmere pose for mindre vekt :-)

Det er nettopp dette jeg er redd for. Jeg tenkte på denne posen: https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-hardwear-hyperlamina-t-r-flame-reg.html men det er litt dumt om det plutselig skulle bli varmere i været og jeg ikke får lufta godt nok.

2 timer siden, Twistar skrev:

Hei

Er det noen her som har erfaring med soveposer som har kort glidelås? Jeg tenker mest på om det blir upraktisk å lufte dersom det skulle bli for varmt, hva tenker dere?

Eg berre veit at tanken på at der ikkje er glidelås heilt ned hadde fått meg til å årjonast...

🐍

25 minutter siden, Twistar skrev:

Det er nettopp dette jeg er redd for. Jeg tenkte på denne posen: https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-hardwear-hyperlamina-t-r-flame-reg.html men det er litt dumt om det plutselig skulle bli varmere i været og jeg ikke får lufta godt nok.

Ja, kort glidelås er helt greit når tempen beveger seg mot komfortlimit på posen, da har du den som regel helt igjen uansett, men når det blir litt mildere i været er det en utfordring å ikke fått luftet skikkelig.