Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har ei lita tulle på vel to måneder som vi gjerne skulle hatt med på telttur i sommer. Noen som har forslag til sovepose og liggeunderlag? Er på jakt etter noe som passer i høyfjellet på sommeren. Finnes det poser med løsninger som hindrer at barnet glir nedi posen på natta?

Håper noen har lure tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en billig sak på gmax , "Vill" heter merket tror jeg. Jeg knøyt bare en tau rundt nederste del slik at han ikke skulle skli nedi :)

nå er denne byttet ut i en helsport alta junior flex.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En juniorpose skal i utgangspunktet fungerer greit. Til mine små har jeg brukt Viktor sitt triks med å knyte rundt posen for å avgrense lengden på den med stroppen til et underlag eller lignende. 

Jeg har hatt et lite, men veldig fluffy saueskinn som har vært brukt i pulk som også egner seg som ekstra underlag på sommeren. 

Ellers så kjenner de fleste barna sine best og vil derfor best ha en føling med hvor varmt ting er osv. Viktig å følge mye med ved å kjenne på temp i nakken osv for å få en indikasjon på barnets temperatur. Som med oss voksne så er det ganske individuelt hvor varme man er når man sover... Jeg har noen kompiser som ikke får sove uten at halve nederste del av soveposeglidelåsen er åpen, mens andre igjen helst skulle hatt to poser utenpå hverandre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av TorbjørnJ
      Har nå en DD hammock frontline som jeg i grunn er ganske fornøyd med, men er lei av å fryse når kulda kommer snikende. Ligger med et enkelt liggeunderlag under meg (som jo forsvkyver seg i løpet av natten, men det er en annen historie) men blir fremdeles kald.
      Tenkte først å kjøpe et liggeunderlag med høyere R-verdi, dette frister litt: https://www.widforss.no/jr-gear-traverse-core-primaloft-183x51x8.9-cm
      Men ser at flere anbefaller å heller gå for underquilt. Problemet mitt er da at det er så vanskelig å sammenligne underquilt A og B. På soveposer og liggeunderlag har man standardiserte måter å teste temperatur men dette har man ikke på underquilter.
      Ser man får en relativt rimelig sak fra Dovrefjell (499,-) og DD har en som selges for 799,- men finner som sagt bare empiriske data på disse. Synes det blir litt vel mye å legge ut 2500,- for en Eno Vulcan.
      Noen forslag/tips? Vil gjerne ha noe som tilsvarere en rating på -5'C

Vurderer nesten å lage meg noe selv, enten ved å kutte opp en dyndune og sy på ekstra stoff/hemper. Eller å kjøpe en sovepose og sy på hemper. Det er jo ikke akkurat rocket science. Det er jo bare en sovepose utenpå køye, over halve kroppen(?). Men fra tidligere erfaringer, når man tenker "dette kan jo ikke være så vanskelig" om ting man aldri har gjort før - så tar man ofte feil
    • Av Brod
      Hej alle... 
      Overvejer at anskaffe Yeti Fusion Dry 500. Er i tvivl om kvaliteten af deres imprægnering og slidstyrke.
      Finder ingen data om vandsøjle eller stofkvalitet nogetsteds...
      Dunkvalitet og konstruktion synes at være ganske bra.
      Har i nogen erfaringer med fusion poserne?
       /Lars
    • Av Kenngu
      Er på leting etter ny pose, og har nå tenkt å investere litt. Har brukt en Mamut Kompakt mti-3 i mange år nå, og har ikke noe å klage på den enn pakkvolum og litt vekt.
      Målet er å skaffe seg en pose under 1kg, men som holder varmen for -2 inkludert lakenpose og ullundertøy. Til en overlevende pris, max 5000kr. 
      Lest og sett endel på de to som nevnt på tittelen, Rab Mythic 200 og SeaToSummit Spark 3. Med vekt på bare litt over halvkiloen og varme akkurat der jeg vil ha de, så virker det nesten for godt til å være sant. Er det noen her som har en av de eller bedre begge, som vil dele sin erfaring eller sammenligning?
      Også sett litt på Warmpeace sine poser, og vurderes også sterkt.
      Åpen for andre merker også, og stor pluss hvis de tilbyr kortere enn 180cm da jeg er veldig kort (164cm kort) Da slipper jeg å varme opp 16 cm med ekstra pose og vekt hehe

• Av Bobe
      Har i lengre tid prøvd å finne et lite hull i underlaget mitt, exped7 downmat, uten hell. Men underlaget var ubrukelig det grunnet hullet. Prøvde i badekar og med zalospray å ikke f. 
      Til slutt bråste jeg opp underlaget med en 12 v pumpe, så hardt at det lille hullet ble et veldig mye større hull som gjekk Ann å finne, var forøvrig i overgangen til ventilen, tetta så dette med uv wader reper glue, og vipps var underlaget friskmeldt. 
    • Av Thomasaa
      Hei.
      Har tenkt å gå fra Sognefjellhytta og ned til Hjelle midt i Juli.
      Går med en på 6 og 11.
      Har tenkt å ta det med ro og slappe mye av. Skal telte istedenfor hytter. Vil ha med varme klær osv.
      Men hvor kaldt kan det bli om natten? Er det stor tjangs for at vi (barna) vil hutre og fryse mye eller går dette greit?
      Takk!
      Thomas
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.