marmotta Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Jag har nu scannat in istortsett alla de bilder som jag tagit på mina vandringar i Sydnorge och tror mig därmed ha täckt alla väsentliga områden norr om Bergensbanen. Det handlar om: Tafjordfjella, 1999 Breheimen+Jotunheimen, 2001 Jotunheimen, 2002 Skarvheimen+Jotunheimen, 2003 (inscannad idag, 105 bilder) Dovre-Reinheimen-Tafjord, 2004 Trollheimen, 2005 Det blev inga bilder från Skarvheimen 2000; jag blev tagen av älven och kameran blev förstörd. På mina turer 1997 (Rondane+Dovre) och 1998 (Trollheimentriangeln) hade jag ingen kamera. Allt finns på http://www.huthyfs.com Om någon hittar fel är jag glad för påpekanden. På en hel del bilder fattas text, det kan vara för att det framgår av föregående bild, eller för att jag var lite osäker (ibland kan förvirringen uppstå därför att jag blickar tillbaka). Även där är jag tacksam för påpekanden. Nästa gång jag publicerar bilder från mina vandringar räknar jag med att de är digitala, och alltså av högre kvalitet. Glad Påsk Siter
Kjell Iver Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Flotte bilder og fine beskrivelser. Syntes du har fått til god kvalitet på de scannede bildene. Den vadingsulykken virket dramatisk og til ettertanke. Kjell Iver Siter
barre Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Hej marmotta! Väldigt kul att du har lagt in flera bilder nu! Mina favoriter så här långt är bilderna från Dovrefjell-reinhimen i 2004 och från 2002 i Jotunheimen. Korten minskar inte direkt lusten att åka till Dovrefjell i sommar... Men tills dess får man "nöja sig" med att traska i kolmårds-skogarna. Fint det med! mvh Johan Siter
marmotta Skrevet 30. april 2006 Forfatter Skrevet 30. april 2006 Nu finns även 116 bilder från min senaste vandring i Pyreneerna, 15/6-15/7 2005. Tror jag snart ska lägga in även turen 2001 (lite kortare tur, 19 dagar), eftersom de bilderna fyller en del luckor. Ett litet problem tycks vara att bilderna komprimeras en extra gång när jag gör galleriet, få se om jag kan lösa det; jag har spart källmappen och kan göra om. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.