Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellstøvler til smale og små føtter?


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Å finne riktige fjellstøvler er ikke lett. Jeg har så alt annet enn nordiske føtter, med veldig smal og høy vrist og 36 i størrelse. Og det er helt håpløst å finne gode fjellstøvler til meg.

Har prøvd noen LaSportiva Trango S Evo og Hanwag! Badile, som var OK men litt for brede og litt for lave over vristen (og litt for høy i pris).

Jeg har vært innom Jentesport og Oslo Sportslager, men utvalget var ikke stort nok. Tips til andre steder i Oslo med et godt utvalg av fjellsko?

Svar | Sitèr | Varsle | Overvåk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har nylig styret med det samme. Forrige støvlene hadde jeg i femten år ca og var utdatert på hva som var til meg på markedet. Har smale føtter, men lav vrist og jeg endte opp med Salomon. Hvis du ikke har gjort det allerede, så er det verdt å prøve : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har hatt et par Salomon som funka gull. Så når de ga opp og jeg måtte kjøpe nye, så satset jeg på Salomon igjen. Og de funker ikke. Mitt største problem er hulfot (veldig høy vrist). Men jeg skal se om jeg kan prøve Salomon igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsatt like støvleløs. 

Har prøvd mye forskjellig i det siste og nesten alle er meh. (LaSportiva Trango Evo uten tvil best og dyrest) 

Akkurat nå tester jeg noen Viking støvler. Men disse er ganske høye så antar de er jaktstøvler. Men føttene mine liker disse støvlene. Hvordan er det å gå i bratt steinrøys en hel dag med høye støvler? Og med stegjern? Blir noen breturer på de. 

 

Og hvordan er det å gå langt med plaststøvler? Kan få tilgang på et par Scarpa Vega. 

Jeg skal for det meste gå vanlige turer med ikke alt for tung sekk. Og en og annen isbre og noe tinderangling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.