Gå til innhold
  • Bli medlem

Bretur med 4-åring?


Hammer

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en datter som blir 4-år i Januar som har mast hele sommeren og høsten på å dra på bretur. 

Jeg har aldri vært på bretur, og kjenner heller ingen som har erfaring med dette. Dvs. at vi må på guidet tur. 

Har søkt litt rundt på nettet etter dette, men de fleste turene er for større barn. De yngste jeg fant var 6-år.

 

Har noen her inne noen tips/forslag? Hun syntes det var litt lenge å vente til hun var blitt 6-år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo som regel ett stykke å gå til breene så alderen er vel satt med tanke på dette og at det er begrenset hvor mye en guide kan hjelpe de enkelte da han skal guide gruppen (foran i tauet).

Sjekk heller med en tindevegleder (NORTIND), til en annen pris selvfølgelig, men da får dere personlig pakke, support og sikkerhet.

Eller alliere dere med andre familier som har breerfaring og ta en privattur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eg vore deg hadde eg gjort som tidlegare foreslått, høyrt med ein tindevegleder eller NF-godkjent brefører om dei kunne laga eit opplegg for ein dag.  

Alternativet er å finne eit område med nokolunde flat bre som ein kan sjå på, og kanskje ruske rundt litt i utkanten :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,

Jeg tror nok kanskje siste alternativet du beskriver kan være like aktuelt. Men, som hun sier, viktig å ha "bank bank" (isøks) og brodder. Så mulig utstyret er like stas. Er iallfall veldig stas å få på seg klatreseler og hjelm. Må prøve å komme i kontakt med flere familier i nærområdet som har turglade unger som kanskje kunne tenkt seg og vært med. Og da evt. høre med en erfaren brefører om et opplegg. Alternativt og vente til hun blir 6 år, og bli med på et ferdig opplegg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Den 14.10.2015 at 12.04, Hammer skrev:

Takk for svar,

Jeg tror nok kanskje siste alternativet du beskriver kan være like aktuelt. Men, som hun sier, viktig å ha "bank bank" (isøks) og brodder. Så mulig utstyret er like stas. Er iallfall veldig stas å få på seg klatreseler og hjelm. Må prøve å komme i kontakt med flere familier i nærområdet som har turglade unger som kanskje kunne tenkt seg og vært med. Og da evt. høre med en erfaren brefører om et opplegg. Alternativt og vente til hun blir 6 år, og bli med på et ferdig opplegg.

 

 

Eller å komme til Sunnmøre så fiksar vi bretur :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.