Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaustadtoppen-Stavsroi med barn


SBB

Anbefalte innlegg

Æsj, feil tittel ;) Gaustadtoppen-Svineroi, skulle det være...

Tenkte å teste Gaustabanen opp til Gaustatoppen i høstferien med to lite fjellvante gutter på 9 og 12 (de er vante turgåere, men i skogsterreng), og gå stien ned igjen til parkeringa ved Gaustabanen. Jeg skjønner at visse partier nedover er ganske bratte, men lurer på hvor bratt, ettersom guttene har litt høydeskrekk. Er det lurere å gå alternativ rute, f.eks. om Stavsro, og deretter hovedveien ned til bilen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ingen spesielt bratte partier på vei ned stien fra toppen til Svineroi, men er brattere enn ned til Stavsro. Et par steder kunne vi ake ned hvor det fremdeles lå snø men ikke noe mer enn det. Tok denne turen med guttungen min ifjord, du kan sjekke turrapporten her: http://www.fjellforum.no/topic/32508-til-fyrtårnet-på-verdens-høyeste-fjell/

 

God tur og håper dere treffer med været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til Gaustatoppen med barn to ganger, men kun fra Stavsro. Senest i går, med en på 3 og en på 6. Begge to kom seg opp og ned uten problemer, 3-åringen ble båret kanskje 300 meter totalt. De litt eldre barna jeg så suste opp og ned. Ville definitivt vurdert å gå tur/retur uten heis - må jo være mye morsommere å ha besteget toppen helt selv? Det meste går bare man har med seg godt med klær, en liten dose tålmodighet og mange seigmenn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.