Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. 

Jeg har fått to telt i gave og ønsker å selge det ene teltet og lurer på hva som vil være markedsprisen for et slikt telt?

Teltet er Helsport Turtagrø Light 3 Camp. Teltet er ubrukt og i perfekt stand. 

På forhånd takk :) 

Annonse
Posted

Hei. 

Jeg har fått to telt i gave og ønsker å selge det ene teltet og lurer på hva som vil være markedsprisen for et slikt telt?

Teltet er Helsport Turtagrø Light 3 Camp. Teltet er ubrukt og i perfekt stand. 

På forhånd takk :)

Ca 2000kr

• Like 1
Posted

Siden billigste nypris i butikk er 2600,- er jeg enig i at ca 2000 er hva du kan forvente å få som privatperson med et "påstått ubrukt telt". En del luringer i markedet så folk er generelt villig til å betale litt mer i butikk.

• Like 1
Posted

Hvor for du det fra att garantien forsvinner?

Garantien gjelder muligens, men såvidt jeg forstår gjelder reklamasjon for kjøper og selger. Altså, du kan reklamere til den du har kjøpt av, men ikke til den som opprinnelig solgte varen. 

Posted

Garantien gjelder muligens, men såvidt jeg forstår gjelder reklamasjon for kjøper og selger. Altså, du kan reklamere til den du har kjøpt av, men ikke til den som opprinnelig solgte varen. 

Både garanti og reklamasjon følger varen i Norge.

Posted

Både garanti og reklamasjon følger varen i Norge.

Nja, så enkelt er det vel ikke. Garanti er noe produsenten kan velge å gi, men er ikke forpliktet til det. Hvis produsenten velger å gi garanti, må vilkårene være bedre enn de er i forbrukerkjøpsloven. Produsenten kan godt sette som vilkår at garantien kun gjelder den opprinnelige kjøperen.

Hvis du kjøper en vare fra et firma har du reklamasjonsrett i følge forbrukerkjøpsloven. Men hvis du kjøper varen fra en privatperson gjelder andre rettigheter - akkurat som når et firma kjøper fra et annet firma.

Posted

Tja, tar du med kvittering på den opprinnelig kjøpte varen når du reklamerer så er det vel ingen butikker som setter seg på bakbeina. De kan vanskelig vite hvem som kjøpte varen. En kjøpskvittering er også en bra sikkerhet for at det ikke er tjuvgods man kjøper når man kjøper brukt.