Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Windboiler eller Jetboil Minimo?


Arntrooney

Anbefalte innlegg

Min gamle og trofaste Primus Eta Solo tok kvelden nå i helga, og jeg er på jakt etter erstatter.

 

Bruksområdet er koking av vann vår/sommer/høst. Jeg tviler på at avansert matlaging er aktuelt med noen av de. Vekt er viktig..,

 

Valget står foreløpig mellom nevnte brennere. Noen som har erfaringer å dele? Eller andre brennere som bør vurdere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo vurdere den de har på Biltema, da sparer du en tusenlapp.

Veier 511g og har piezo-tenner.

Skal ikke si noe om kvaliteten all den tid den er "ny" og jeg ikke har den selv, men jeg har samme kjele i "løsvekt", samt flere andre kjeler og brennere fra Fire-Maple som produserer den, kvaliteten er ingen ting å si på på de ialle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Jetboil. Eneste er at den i sterkere vind bør beskyttes litt. Der er MSR Reactor suveren.

 

Jetboil Igniter sparer deg for å fikle med fyrstikker, men den har jeg kun prøvd via andre. Bruker min Jetboil også bare til å koke/smelte vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mine to cent.

Windpro er laget for å tåle myyye wind, men koketiden er lengre enn reactor og jetboil. Jeg har hatt en jetboil flash og den fungerte greit til den ble borte for meg. Reactoren som ble kjøpt inn er jeg veldig fornøyd med. Det jeg dog har savnet er det de endelig har gjort med minimo. En bredere variant det går bedre å kokkelere i om man ønsker iten å måtte ha lang skje eller halve armen ned i kjelen.

Koketiden er vel best på minimo men windpro tåler all vind du tåler og litt til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med en Windboiler. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for Mini Mo, men så hadde xxl salg på Windboilern...

 

Brenneren har vært brukt ved flere anledninger, og jeg er så langt svært fornøyd! Dog savner jeg simmerfunksjonen som Mino Mo sies å ha, men effekt i vind og det enkle festet mellom brenner og kjele veier opp.

 

Takk for innspillene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.