Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur i begynnelsen av juni


friendsmag

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ny her i forumet og tysk (så beklager skrivefeil).

Vi får besøk av en tysk venninne i begynnelsen av Juni og vil gjerne gå på hyttetur. Vi er medlem hos DNT. Jeg søkte mye på ut.no, men synes det er vanskelig å finne en tur man kan gå i begynnelsen av Juni. Det er sannsynligvis for mye snø igjen på de fleste områdene?

Vi vil gjerne overnatte i 2-3 hytter. Ikke i telt.

Vi vil gjerne ikke kjøre lenger enn 6 timer med bil fra Fosnavåg til startpunkten av vandring.

Kan dere anbefale noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt ville det vært mulig med en tur i Frafjordheiene i begynnelsen av juni, men i år med mye snø, kan det bli vanskelig.

Uansett, dette er et område hvor det kort vei mellom hyttene, og hvor vi ofte får besøk av nettopp folk fra Tyskland, og gjerne tidlig.

Blir det varmt og mye regn kan vi jo håpe på at snøen forsvinner."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Friendsmag og velkommen til Fjellforum.

Det er vekslende forhold i fjellene nå for tiden og i høyereliggende fjellområder kommer det ennå snø.

Men jeg tenkte jeg kunne tipse dere om Rørosvidda. Her er det snaut med snø i enkelte områder og det vil kunne være mulig å gå til fots en del steder.

Dersom man ta utgangspunkt i Røros kan dere vandre i retning Narjordet. Det er er ennå snø her men den forsvinner fort nå dersom plussgradene få gjort arbeidet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.