Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiheis til "galdhøpiggen"


jarle

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Jo selvfølgelig, de må gjerne mene noe. Men bestemme det har jeg store problemer med, her trengs lokalkunnskap, sunt bondevett og nærhet til beslutningene. Beslutninger basert på en tankegang om å fly E6 i 110, bikke ryggsekken raskest mulig ut av bilen i et dalføre, "nyte" stillheten i et halvannet døgn før E6 inntas på nytt på vei tilbake til sin økonomisk trygge og stressende tilværelse, har jeg lite sansen for. Det samfunnet som skal leve med beslutningene 24 timer i døgnet, 365 dager i året bør absolutt ha veto. Jeg syns ikke noe annet er rimelig.

Dette er en virkelighetsbeskrivelse som halter.

Forøvrig får vi bare konstatere at vi er uenig - jeg tror det er nødvendig med nasjonal styring for å sikre helhetlig forvaltning, du mener tydeligvis det er uproblematisk med utelukkende lokal forvaltning.

Men hvordan skal man da forholde seg til f.eks. problematikken omkring Øvre Otta? Vassdraget omfatter en rekke kommuner, og vasstaristene (for å låne et uttrykk fra Finn Alnæs) i Skjåk har en helt annen innstilling enn myndighetene i andre kommuner som berøres. Og generelt - skal da f.eks. en kommmune som har en fremtidig dam innen sine grenser fritt kunne demme opp og peke nese til kommunene nedenfor som får elva si omdannet til en siklebekk?

Økosystemer er ikke kommunale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.