Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Turtagrø light


Stig Erik Olsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har Turtagrø, men jeg tror ikke det er light versjonen ( veier ca  3,6 kg, viss jeg ikke husker feil). 

Jeg opplever det som et veldig solid telt, men det har lav takhøyde og høy vekt. Derfor kommer jeg til å bytte ut dette teltet så fort lommeboka tillater det.

Jeg trodde også dette var en utgått modell, men etter å ha sjekket hjemmesiden til helsport er jeg ikke like sikker.

Selv om superlight versjonene ikke er aktuelle for deg, er det naturlig å sammenligne prisnivåene.

 

Alt i alt synes jeg prisen er for høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker dyrt til å være en brand modell for Sport 1.

Teltet ligner på Rondane men har litt andre mål. i tillegg har ikke Rondane det taket i fortelt. Litt avhengig av hvor høy man er men jeg ville aldre kjøpt et telt med max 90cm høyde i innertelt.

Får jo Helsport Fjellheimen light 3 fra kr 5300. Veier litt mer men langt bedre plass. Er jo et gjennomprøvet telt jeg ikke kan huske ha hørt noe negativt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgått fra Helsports sortement for endel år siden, men ser at dem lager Turtagrø ennå for noen kjeder.

3999 kr for Romsalshorn light med skyvent og under 2,5 kg. Du sparer 2600 kr for stort sett samme telt.

http://www.skittfiske.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=67196

Gjende på outlet for 3495 kr, samme taklufting og høyere, men det blir nesten 1 kg opp i vekt.

http://www.helsport.no/gjende-3-camp

Telt er vanskelig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.