Gå til innhold
  • Bli medlem

Kor stor i bæremeis.


quattro

Anbefalte innlegg

Har ein Bergans Junior Sport bæremeis.

Sønnen min er 4 år og ca 18 kg.

Har ikkje brukt meisen siden han var 1 år.

No vil han at vi skal bruke den igjen,men eg er usikker på om meisen tåler det.

Har testet den på ryggen med gutten oppi,og det ser ut som det skal gå.

Men er det anbefalt?

Selvfølgelig bør han gå sjøl,men kan jo være greit på lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på klikk.no at de skriver maks belastning på 17 kg. Bergans skriver ingenting om dette i sin nettbutikk. 

Forsåvidt ikke min sak, men hvorfor vil fireåringen sitte i bæremeis? Skal dere på steder hvor det kan være mer aktuelt med en sykkelvogn eller lignende (nordiccab f.eks) hvor han kan sitte? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som @finfyr sier ikke min sak men er det ikke like greit og bare ha han på skuldra hvis han er sliten,eneste du vil oppnå med og ha en 4 åring i bæremeis er nok att du blir like sliten som han og att dere har kommet dere 1 km lengre på tur,er tungt og bære 18kg i bæremeis,har enda tilgode og finne noe meis som er god og bære opp til så mange kg.

er jo forskjell på barn men min på 4 år er ikke særlig glad i og gå langt på tur,så har eller blitt vi har reis på sykkel turer,han kan fint sykkle 2 mil eller gå på ski 2 mil men og gå på beina i 2 mil det er ikke noe særlig aktuelt.

sykkelvgon og liten bare sykkel (min har 14 tommer) fungere veldig fint da kan han sitte litt der hvis han er sliten osv :)

 

hvis du har ca god balanse er det ikke vansklig og sykkle og "dytte" han litt hvis han trenger hjelp eller,ikke akuratt HMS godkjent og sjefen i huset er ikke særlig imponert,men enklere det enn og sette han i sykkel vogna og feste sykkelen på osv hvis det er snakk om en liten bakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mei tai eller formsydd sele (ergo eller liknande) er genialt for å bære ungar som er for tunge til meis. Det er ikkje tyngre enn ein god ryggsekk, og gjer at ein kjem seg litt lengre av garde enn utan sele. Å bære på skuldrene er til samanlikning frykteleg tungt, så det vil eg ikkje anbefale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.