Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor skal jeg dra? Trenger turtips.


Abnorm

Anbefalte innlegg

Ønsker meg en 2-3dagers tur denne uken, men blir aldri helt enig meg meg selv. Trenger derfor noen turtips fra dere!

Ser for meg Jotunheimen eller Rondane. Pakker Pulk, truger og ikke minst snowboarde mitt, håper på en nedkjøring fra en 2000 meters topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snøforholdene er nok bedre sør for Otta. Har kjørt over dovrefjell en del i det siste, og det er litt sånn avskrapet delvis. Men lenger sørover er det bra!

Sjekk gjerne fjellområdene fra Otta og sørover i gudbrandsdalen. F.eks. mysuseter(otta), ringebu, øyer, lillehammer. Eller på andre siden av dalen, Huldreheimen/over mot beitostølen. Der gikk jeg forrige helg! Kjempeforhold!

 

http://www.fjellforum.no/topic/30645-sn%C3%B8-og-l%C3%B8yper-i-gausdal-vestfjelllangsuahuldreheimen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg f.eks ønsker å besøke Rondslottet, hvor finner jeg det beste utgangspunte?

Fint sted å parkere bilen og spenne på seg trugene og begynne å gå.

 

Straumbu er vel det nærmeste om du vil bestige Rondsslottet vinterstid og stå ned igjen. Nordøstsiden har en helling på 25-30 grader og det er en renne der som gir ganske sikre snøforhold (jeg kunne stått på ski fra toppen og ned til 1600 moh når jeg var der i begynnelsen av oktober). Men det er ikke bratt nok til å gi det virkelig kicket om du søker bratt kjøring. Da kan kanskje nordvestsida være bedre, men usikker på snøforhold der, mulig mer avblåst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører til Mysuseter så har du kortere kjøretid enn Straumbu hvis du kjører fra Oslo, parkering, oppkjørte spor og enkel innmarsj. Jeg ville nå vurdert å legge trugene i pulken og bruke ski inn til Rondvassbu-området.   

Jeg vet det er en del som kjører med randonne o.l. på Veslesmeden (2015 o.h.).  Jeg tror det pleier å være mindre avblåst der enn Storronden og Rondeslottet, uten at jeg vet hvorfor. 

VIdeo fra Veslesmeden her: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.