Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund savnet i Børgefjell


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Kom over dette på nitrogruppa på Facebook. Det er en seriøs nasjonal gruppe for savnede hunder. I og med at denne hunden er savnet på ett sted hvor flere her inne ferdes, syntes jeg det var en fin ide og nevne det her.

Kopiert fra Facebook:

Tispe av rasen Siberian Husky forsvant for meg i Børgefjell nasjonalpark onsdag 31.juli. Hun forsvant litt nord for fjellvatnet Store Tjukkelen. Dette ligger innenfor Nordland fylke. Hun heter Luna og er 2.5 år. Hun er stor og langbeint, er veldig snill, sosial. Luna er ID-chippet. Hun hadde blå kløv, svart/sølv lenke på seg da hun forsvant. Skulle noen se, få tak i henne, så er det en familie her som kommer til å felle gledestårer. Politiet, viltnemnd, fjelloppsynet ++++ er varslet.

Ta kontakt på tlf.nr 957 967 39. ( Mads Langstrand)

Hunden er grå og hvit. Link til savnetgruppa, hvor det også finnes bilder av hunden:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153076515165392&set=p.10153076515165392&type=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt!

Noe mer info om funnet?

 

Vet ikke mere enn at hunden hadde dårlig matlyst, men virket ellers frisk og rask ..

Eier har sagt at han skal komme med flere opplysninger senere.

 

Skal oppdatere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert info kopiert fra eier:

Luna ble funnet i relativt grei stand. Hun var blitt merkbart tynnere, hadde nok begynt å forberede seg på et liv i villmarka (noe mer sky, konstant på jakt /vakt etter noe som kan spises). Hun ble finnet med kløven hengende i halslenken. Dette kunne gått galt på mange måter (kvelning, hun var ikke i stand til å jakte egen mat, samt at det er mye jerv observert der inne). Ellers var det en fantastisk gjensynsglede mellom oss to. Skal prøve å legge ut en videosnutt av dette etter hvert. Nå starter en "oppfetingskur" når vi nå vender hjem til Eidsvoll.

Hun ble funnet inne i ei vik ved Store Kjukkelvatn. Her ble hun funnet av tre turgåere som ikke visste om at hun var savnet. De skjønte at her var det noe som ikke stemte, så de kontaktet politiet, som igjen kontaktet meg siden jeg hadde meldt henne savnet. Tror folk i Eidsvoll enda hører ekkoet etter jubelbrølet mitt i gata Som belønning tok jeg med 3 spekepølser, 3 øl og masse godis! Fantastisk stemning inne i fjellheimen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv mistet hund på fjellet i Sverige, og det var helt forferdelig å måtte reise hjem uten hunden. Hun ble "funnet" to dager senere. Da kjørte svoger seg en tur der vi hadde mistet hunden, og der lå hun og ventet midt i bilsporet der bilen min hadde stått!

Derfor synes jeg det er ekstra gledelig når denne hunden ble funnet, jeg følte med eierne i savnet av hunden.

Otto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.