Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken truge passer meg og hva er forskjellen?


Abnorm

Anbefalte innlegg

Annonse

Har bare prøvd Ascent da det er det jeg har, men forskjellen på dem og Axix er at man kan vri fotfestet litt på Axis. Dette skal vist være bra når man skal gå bortover bakker. Axis har også en nyere versjon binding, om den er bedre vet jeg ikke. Bare pass på å handle de store nok! Mine 25 er for korte dersom jeg skal ha på en sekk. Bestill for all del ifra USA og spar masse kr..

Ellers så ligger det masse om de her på Youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd Ascent da det er det jeg har, men forskjellen på dem og Axix er at man kan vri fotfestet litt på Axis. Dette skal vist være bra når man skal gå bortover bakker. Axis har også en nyere versjon binding, om den er bedre vet jeg ikke. Bare pass på å handle de store nok! Mine 25 er for korte dersom jeg skal ha på en sekk. Bestill for all del ifra USA og spar masse kr..

Ellers så ligger det masse om de her på Youtube.

For meg så ser det litt ut som om Ascent er toppmodellen (når jeg sammenligner pris) kontra Axis. En Axis 30 koster det samme som en Ascent 25, så en Ascent ligger noen hundrelapper over. Men som sagt, jeg er ikke i stand til å se de store forskjellene.

 

Har du kjøpt dine fra USA? Om det er masse å spare, så gjør jeg nok det.

Hadde tenkt å kjøpe 25 + en ekstender. (Hmm.. Kanskje jeg heller burde gå for 30 +en ekstender?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ca 2200 med msr staver ink frakt ifra usa for mine. Kvalitetsmessig så tror jeg ikke det er noe stor forskjell på de (samme ramme/duk).

Jeg kjøpte mine før de ble tilpasset extender så jeg har ikke den muligheten dessverre. 25 er supre å gå me for oss med korte bein, men tror ikke 30 er noe problem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det et par MSR Ascent 25 +Extender på meg også. Håper og tror jeg vil bli fornøyd.

 

Studerte bilde av trugene. Eneste forskjellen jeg kan på disse, er type binding.

Ascent (den gule) bindingen virket mer romslig og passer kanskje bedre til store snowboard støvler, noe som er årsaken til at jeg valgte denne.

 

 

orig_msr_lightning_ascent.jpgorig_msr_lightning_axis_30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ascent 30 med forlengere. Ascent er for toppturer og krevende, hardt terreng, derfor en kraftigere binding. Anbefaler Axis til vanlig bruk og turer der det blir endel av og på med trugene.

 

http://www.fjellforum.no/topic/25921-truger/?p=244088

Da har jeg nok gjort rett valg.

 

Trugene skal hovedsakelig bli brukt til toppturer, mens jeg har snowbordet fastspent på sekken.

Sykt slitsomt å tråkke igjennom snøen i 5-600 høydemeter. Forhåpentlig blir det noe lettere nå, så slipper jeg hjerteinfarkt  :oops: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.