Jump to content
IGNORED

Kartbutikk, norske,svenske og finske kart

fjellulven
 Share

Recommended Posts

Guest Anonymous
Hey!

Leter etter 1:50000 kart over Galdhøpiggen og Kebnekaise på nett.

Noen som vet hvor jeg kan finne disse?

Mvh

Ulven

Hei!! Kart kjøper du på www.kartbutikken.no som nå er overtatt av UGLAND IT GROUP. Er du DNT-medlem får du rabatt

Akkuratt som i Norge har Sverige ein 1:50.000 kartserie, men denne er ikkje heilt landsdekkande ("Terrängkarta "). Fjellområda har iallefall eigne kart i målestokk 1:100.000 ("Fjällkarta").

Meir informasjon hjå Lantmäteriet

Hidden Content

På sida står det noko om at visse fjellområde skal få nye kart i målestokk 1:50.000.

Hei !!

Det er riktig som Ragnar sier at de svenske 1:50000 kartene ("Grøna Kartan") ikke er landsdekkende. I nord (jeg tror i Lappland og Norrland) er det bare "Fjellkartan" i 1:100000 å få tak i, men de kartene er gode nok for en vandrer.

Aha,da skjønner jeg :roll: Finner 2 kart over kebnekaise på Naturogfritid.no, disse:

--BD6 Abisko-Kebnekaise - Narvik Tur- og fritidskart.

--BD8 Kebnekaise -Saltoluakta Tur- og fritidskart.

Hvem burde jeg velge for å bestige Kebnekaise. Er sikkert en lett sak å finne veien opp på denne toppen,for jeg hører rykter om at dette er "kø-gåing", med andre ord en populær topp, men liker å ha kart over dær jeg går.

Takker for all hjelp folkens! (Er det noen som har info over Finlands høyeste topp "Haltiatunturi",tar jeg gjerne imot det også,hehe) Gjerne hvor man finner finske kart også!

mvh Fjellulven!

Hei!!

Begge kartene dekker det sentrale fjellpartiet "Kebnekaise" . Kartene overlapper hverandre. Kommer du Kungsleden nordfra bør du velge BD6 som også dekker store områder på norsk side. BD8 dekker området sydover.

Hei!!

Begge kartene dekker det sentrale fjellpartiet "Kebnekaise" . Kartene overlapper hverandre. Kommer du Kungsleden nordfra bør du velge BD6 som også dekker store områder på norsk side. BD8 dekker området sydover.

Hei!

Regner med at jeg kommer sydfra, fra galdøpiggen faktisk,hehe, så har en lang kjøretur forann oss... Takker for tipsene!

Hei !! Du kan "google" litt, men her er mitt tip: Gå inn på hjemmesiden til DNT eller STF (Svenska Turistføreningen www.stfturist.se) så finner du sannsynligvis adressen til den finske turistforeningen. Prøv der. Lykke til.

Hei !! Du kan "google" litt, men her er mitt tip: Gå inn på hjemmesiden til DNT eller STF (Svenska Turistføreningen www.stfturist.se) så finner du sannsynligvis adressen til den finske turistforeningen. Prøv der. Lykke til.

Var en tur innom SFT nå, fant ingen linker eller hendvisninger til noe finsk TF, så jeg skrev en mail til dem. Fant ingen finsk turistforening på Google heller,så jeg får vente på svar :)

• 2 weeks later...
  • 2 years later...

Hei!

Får bare error på denne siden :

Hidden Content

Trenger Finske kart! Noen som vet om andre steder?

Sjekekt www.naturogfritid.no og sendte mail, men så ikke noe på siden deres om finske kart!

Frustrert hilsen

Marius