Gå til innhold
  • Bli medlem

Skovalg over Hardangervidda


vertigod

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og samboeren skal vandre over Hardangervidda, og vi lider under valgets kval. Jeg har forhørt meg litt rundt og blitt fortalt at terrenget er forholdvis lett, og da lurer jeg på om det er noe vits i å gå med fjellsko(Scarpa Kinesis GTX), eller om man bare trenger å gå med et par anmarssko (Scarpa Mystic GTX,) (Er litt scarpa fanboy). Eneste jeg er bekymret over er manglende ankelstøtte med anmarskoene, men da slipper man iallefall vekten.

 

 

Mvh David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått Trondsbu(ca Dyranut)-Haukeli med terrengjoggesko. Fungerer helt supert så lenge du har greie ankler og ikke altfor tung sekk. Hadde også med et par korte "joggeskogamasjer" i tilfelle snø eller andre ting jeg ikke ville ha oppi skoene. Greit hvis det er mye lyng eller vegetasjon der du går også. http://www.mountain-equipment.co.uk/Library/en/image//Products/04_scree%20gaiter_M.jpg

 

Jeg tipper at terrengjoggesko er litt bedre enn anmarsjsko på vidda. 

Tommel opp for lette sko. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardangervidda er utruleg lettgått. Einaste grunnen til å ha høgde på skotøyet, er for betre vadedjubde.

Sist eg gjekk på vidda, brukte eg joggeskoaktige sko med membran. Eg veit ikkje kva sekken vog, men det var fullt utstyr for overnatting med telt, sovepose og kokeutstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.