Gå til innhold
  • Bli medlem

Forhold for å gå opp Gaustatoppen til fots på denne tiden av året?


thomanil

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har aldri vært på Gaustatoppen, vurderer å ta en tur til helga. Siden jeg aldri har vært der før kjenner jeg ikke forholdene for fottur så tidlig på året, såvidt jeg kan se er det fortsatt snø der - hvordan er det å gå opp til fots når det er snø? Hvis det i det hele tatt er gangbart, er det ganske bart, opptråkk eller en del snø etc?

 

(Jeg tenker her i utgangspunktet på fottur-ruta fra Stavsro).

 

mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Hadde flott utsikt til Gausta fra Skjerveggin sist lørdag. Vi gikk på hardskare i 1200 meters høyde til langt på dag. Forholdene er nok de samme på Gausta. Foretrekker du fottur ville jeg nok venta noen dager /uker?!

 

God tur!

 

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du følge rveien opp til tunellen/heisen å går derfra så kan du fint på på beina opp. Skaren har vært så knallhard. Fra heisen er det litt slakkere og man trenger ikke stegjern selv om jeg så folk gikk med stegjern forrige helg. Greit å ta med staver..

Det er stikka opp løype som begynner på parkeringsplassen ved heisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.