Gå til innhold
  • Bli medlem

Bever, den nye ulven....


utemannen

Anbefalte innlegg

Jeg bor jo i selveste beverbygda, så jeg fikk med meg det siste i bevernytt.
Nå har jaggu Børre Bever greid å ta livet av en mann i Belarus. 
Så da må vi vel holde ungene inne, kjøre de til skoledøra og drepe alt av bever?  Det er jo det folk gjør når det gjelder ulven......     :shock:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2307572/Beaver-attack-Fisherman-killed-BEAVER-tried-photo-lake-Belarus.html

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva kan vi lære av dette? Ikke komme for nær en bever for å ta et bilde og ikke svømme i vann med bever....

Hei,

de fleste dyr har en eller annen sikkerhetsavstand. Kommer man for tett på flykter eller (skin)angriper de. Særlig med unger eller trengt inn i et hjørne uten flukt mulighet. Vi kjenner det alle fra hund, katt, elgku med kalv helt til bjørnebinne med unger.

Jeg har opplevd det samme med grevling med unger, som jeg ville se nærmere på, da de så morsomme ut i "stripet pysj" . Da jeg passerte ca. 9 m tørnet den rundt og gikk til angrep. Da jeg flyktet ut over ca. 10 m grensen, stoppet den angrepet, for så var det viktigere å ta vare på ungene, da jeg nå ikke var farlig lenger.

Mange som vil fotografere har manglende respekt? kunnskap? om dette og vil helst fotografere haj- eller krokodille drøpelen helt inne i munnen. Ville de gjøre det med en morsk schæfer?

Et par av moskus uhellene er vel på denne konto, hvor til og med en italiensk biscotti skal være brukt som lokkemat iflg. vandreanekdoten.

Svømme med bever er kanskje mulig helt uforvarende uten du vet det. Få ganger trekker de ned til salt fjordvann, som de tåler dårlig og blir helt gærne av.

Hilsen elgen

Hilsen

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.