Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk 50-60 L


bjoern

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til valg av ny sekk.

Størrelse 50-60 L . som tåler tung last.

Skal brukes til lange turer på fra 1-2 uker, med telt,sovepose og mat for hele perioden.

Om noen skulle finne på å si at det er alt for liten sekk, så er det ikke det. Har testet ut det, og fikk plass til alt i en 60 L, men det var med sidelommer . et skift undertøy, og to gass bokser med brenner og kaffekjele. - et Stetind 1 telt og en Joseph Koteka 500 sovepose, og et downmat lignende liggeunderlag fra USA. (20x15 cm pakket, vekt 400g) Alt dette gikk oppi + 30 poser real turmat.

Men sekken var ikke god å bære, det var en Bergans Telemark, og vekta passerte 18 kg, med fotoutstyr og det taklet ikke bæresystemet.

Grunnen til at jeg ikke vil bruke større sekk, er to årsaker. Store sekker passer som regel ikke min rygglengde, (har prøvd mange) en liten sekk med sidelommer er lettere å pakke rasjonelt og beholder fasongen etterhvert som maten blir borte. (erfaring)

Derfor, er det noen som har prøvd sekker i denne størrelsen over lange turer med vekt ca 15-20 Kg,og kan anbefale en god sekk.

Jeg er 174 høy, med litt kort rygglengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan velge mellom to rygglengder når du kjøper Kestrel SM og ML + at det er yterligere justeringsmuligheter på lengden innenfor disse.

Den har også egen åpning i bunn (soveposerom) noe jeg ikke har sett så ofte på sekker under 60Liter

Den har også lommer på hoftebeltet som jeg aldrig har hatt på en sekk før, noe jeg liker veldig godt.

Synes vekten på 1720g er god i forhold til bære evnen og det inkluderer regntrekk som du trekker ut av en hendig lomme utenpå sekken som du ikke legger merke til .

Mange lommer og festemuligheter på sekken så det er lett å holde orden på saker å ting

Jeg betalte 1500kr for min på fjellsport.no og Osprey lover 30 års garanti på alle sine sekker så jeg føller jeg har gjort et godt kjøp :)

Du får den i 48liter også

Kjøpte sekken i år så den har bare vært med på noen få langhelgsturer(torsdag-søndag) foreløpig ikke noe negativt å si om den.

Skal på en 9 dagers tur i starten av juli så det blir spennede å se om jeg får plass til alt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge mellom to rygglengder når du kjøper Kestrel SM og ML + at det er yterligere justeringsmuligheter på lengden innenfor disse.

Den har også egen åpning i bunn (soveposerom) noe jeg ikke har sett så ofte på sekker under 60Liter

Den har også lommer på hoftebeltet som jeg aldrig har hatt på en sekk før, noe jeg liker veldig godt.

Synes vekten på 1720g er god i forhold til bære evnen og det inkluderer regntrekk som du trekker ut av en hendig lomme utenpå sekken som du ikke legger merke til .

Mange lommer og festemuligheter på sekken så det er lett å holde orden på saker å ting

Jeg betalte 1500kr for min på fjellsport.no og Osprey lover 30 års garanti på alle sine sekker så jeg føller jeg har gjort et godt kjøp :)

Du får den i 48liter også

Kjøpte sekken i år så den har bare vært med på noen få langhelgsturer(torsdag-søndag) foreløpig ikke noe negativt å si om den.

Skal på en 9 dagers tur i starten av juli så det blir spennede å se om jeg får plass til alt i den.

Tror jeg tar en tur ned på Fjellsport og tester ut den sekken. Prisen var i alle fall grei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.