Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka!


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann!

Lurer på om noen som kan gi meg litt info om Femunden, og femundsmarka..

Har planer om å ta en tur der i sommer. Og lurer på om jeg ikke skal ta en tur dit en helg for å ta en titt ;)

Så lurer på om når snø osv er borte der, og når isen på vannet kan forventes å være smeltet. Allerede muligheter for vandring der allerede til pinsen?

Ellers lurerer jeg også på hvor lang tid det tar med bil fra Oslo, ca 6 timer?

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du "googler" litt på nettet så finner du en mengde opplysninger om Femundsmarka. Du kan også ta kontakt med www.turistforeningen.no. Det tar 4 til 5 timer med bil fra Oslo til Elgå som er et fornuftig utgangspunkt. Der er det en stor p-plass. God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fottur i Femundsmarka helt i slutten av mai i 2003, og da var nesten all snøen borte. Da var det heller ikke is på vannet.

Dersom du er bare litt mer enn totalt uinteressert i fjelltopper, vil jeg absolutt anbefale en tur oppom Store Svuku! Det er en lett og fin tur fra Elgå eller Svukuriset og gir veldig god utsikt i alle retninger.

Der oppe fra får du i tillegg en god oversikt over det meste av nasjonalparken.

Den mest øde og kanskje mest spennende delen av Femundsmarka vil jeg si er området nord og nordøst for Store Svuku. Jeg har ikke vært der inne selv enda, men etter å ha sett "På tur med Monsen" ble jeg svært fristet til å ta en tur inn dit til nasjonalparkens innerste, dypeste, helligste del!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan er det å gå med telt i pinsen? Er det mye vått, og kaldt i bakken? Hvor kaldt er det om natta på den tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takker for svar!

Til deg som evt skal telte om det er vått.. Så kan jeg anbefale å kjøpe en liten pressening bit som du har under der du setter opp teltet. Slipper å få vann og fukt inn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å gå med telt i pinsen? Er det mye vått, og kaldt i bakken? Hvor kaldt er det om natta på den tida?

Jeg gikk i Femundsmarka i pinsen 2003, og det var ikke noe problem med for mye fukt i bakken. Da var jo pinsen endel senere enn nå, men så lenge du telter på litt strategiske plasser, er det ikke noe problem. Lå under åpen himmel i Femundsmarka i påsken i fjor også, og det er helt uproblematisk.

Må ellers få ønske deg en flott tur! Femundsmarka er et flott område!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.