GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Ikke i bruk men sett den live pÄ et forsvarsutsalg. Virker kanskje litt mer "skranglete" enn f.eks Colemanbrennere som ligner.

Tenker da pÄ kjelestÞtter og bein.

Kvalitet pÄ pumpe, pakninger og slikt har jeg ingen formening om.

Men altsÄ litt enklere fÞlelse, men sÄ kostet den vel kr 600-700 og sÄ den er jo billigere enn f.eks Coleman.

Vurderer kjÞpe en slik for Ä ha pÄ hytta. Greit Ä ha en primus tilgjengelig pÄ jakt pÄ hÞsten.

Skrevet

Tror det er en utgÄende modell fra BRS. (ca $60 inkl frakt pÄ Ebay)

Dette er fra samme firma som stod bak produksjonen av flere brennere som er trukket tilbake fra markedet.

Kan av likevel vĂŠre OK kvalitet.

Se forÞvrig denne trÄden: http://tinyurl.com/7ka2cno

og primushjelpetrÄden

dsk

Skrevet

Hei en venn av meg hadde en slik men har gÄtt i stykker i en sveisen mellom drivstorfÞret og selve brennerhuset. og de kjelestÞttene er blitt bÞyd, Styr unna mener ihvertfall jeg. KjÞp heller en Primus Omnifuel. Har vÊrt borte i Msr Optimus osv ar da bare dÄrlige erfaringer.

Skrevet
Se pÄ Coleman 442, det er orginalen til den du la ut bilde av. Omnifuelen min kommer aldri mer inn i et telt!

Er det stÞynivÄet du tenker pÄ ? sÄ er det nesten helt likt

Skrevet

Jeg tenker fÞrst og fremst pÄ sikkerhet og betjeningskomfort. Lite eller ikke noe behov for forvarming. Er det sÄ mange minus at du mÄ forvarme er det nok Ä holde brenneren oppned over et telys/fyrstikk i 10 sekunder. Ingen risk for sÞl/lekasje i teltet. Ikke behov for Ä dra pÄ en finerplate til Ä feste brenner og lÞs flaske.

Ved fyring ute for flere man bruker jeg gjerne Omnifule da den har litt mer power og stÄr stÞdig med stÞrre kjele.

Skrevet
Ikke behov for Ä dra pÄ en finerplate til Ä feste brenner og lÞs flaske.

Ved fyring ute for flere man bruker jeg gjerne Omnifule da den har litt mer power og stÄr stÞdig med stÞrre kjele.

Det er netopp for at brennaren skal stÄ stÞdig med snÞsmeltingskjelen, eg har montert vinterbrennaren min pÄ ei plate. Aller viktigast er dette nÄr brennaren stÄr inne i teltet.

Skrevet

Jeg bruker en titantalerken som passer til MSR kjelesett i titan under brenneren ved snĂžsmelting, lett og tar ikke noe plass.

Den beskytter ogsÄ teltbunnen mot sÞl og slitasje fra beina pÄ brenneren.

post-8666-133474781541_thumb.jpg

• 2 mĂ„neder senere...
Skrevet

Bortsett fra selve brennerhodet ser jo denne helt lik ut som en "Coleman Peak1 Feather 400". Jeg har en av de og har ikke hatt noen problemer, men frakter den alltid i originale kokekar slik at den ikke fÄr noen mulighet for skader i feste mellom tank og brennerhode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.