Jump to content

Bensinbrenner

tcDigg

Recommended Posts

Annonse

Ikke i bruk men sett den live på et forsvarsutsalg. Virker kanskje litt mer "skranglete" enn f.eks Colemanbrennere som ligner.

Tenker da på kjelestøtter og bein.

Kvalitet på pumpe, pakninger og slikt har jeg ingen formening om.

Men altså litt enklere følelse, men så kostet den vel kr 600-700 og så den er jo billigere enn f.eks Coleman.

Vurderer kjøpe en slik for å ha på hytta. Greit å ha en primus tilgjengelig på jakt på høsten.

Hei en venn av meg hadde en slik men har gått i stykker i en sveisen mellom drivstorføret og selve brennerhuset. og de kjelestøttene er blitt bøyd, Styr unna mener ihvertfall jeg. Kjøp heller en Primus Omnifuel. Har vært borte i Msr Optimus osv ar da bare dårlige erfaringer.

Jeg tenker først og fremst på sikkerhet og betjeningskomfort. Lite eller ikke noe behov for forvarming. Er det så mange minus at du må forvarme er det nok å holde brenneren oppned over et telys/fyrstikk i 10 sekunder. Ingen risk for søl/lekasje i teltet. Ikke behov for å dra på en finerplate til å feste brenner og løs flaske.

Ved fyring ute for flere man bruker jeg gjerne Omnifule da den har litt mer power og står stødig med større kjele.

Ikke behov for å dra på en finerplate til å feste brenner og løs flaske.

Ved fyring ute for flere man bruker jeg gjerne Omnifule da den har litt mer power og står stødig med større kjele.

Det er netopp for at brennaren skal stå stødig med snøsmeltingskjelen, eg har montert vinterbrennaren min på ei plate. Aller viktigast er dette når brennaren står inne i teltet.

• 2 months later...

Bortsett fra selve brennerhodet ser jo denne helt lik ut som en "Coleman Peak1 Feather 400". Jeg har en av de og har ikke hatt noen problemer, men frakter den alltid i originale kokekar slik at den ikke får noen mulighet for skader i feste mellom tank og brennerhode.