Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarka - Hadeland


Emanuel Desperados

Anbefalte innlegg

Sitter med rute-planlegger og setter opp potensielle helgeturer fremover. Dette gjør det veldig greit hvis jeg skulle dra på tur litt impulsivt. Da er det bare å klikke seg inn og velge og vrake.

Sitter nå å ser på kart for nordmarka. Jeg bor på toten, så kommer inn den veien. Noen som har tips til steder det er fint å starte fra hvor man kan parkere bilen med god samvittighet? Innbiller meg at Lunner vil være det nærmeste utgangspunktet for meg, men er det finere steder/ruter i marka med mindre trafikk, har jeg ingenting imot å starte ut fra andre steder på Hadeland.

Et krav må være at det er èn eller flere ok fiskeplasser langs ruten.

Dette er urørt område for meg, så alt av tips i forhold til fine ruter litt utenom stiene og ellers gode tips settes stor pris på :)

Nikolai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ingenting om fiske, men hvis du skal inn i Nordmarka (definert som området mellom Mylla i Nord, Harestua i Øst og Ringkollen i Vest ville jeg vurdert parkering på Svartbekk. Ligger mellom Harestua og Mylla. Går helt greit å parkere på Mylla og, men lurer på om det er avgiftsbelagt parkering der.

Alternativt er det vel parkering ved Bruvoll på Romeriksåsen for vandring sørover derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god input! Er dette i nærheten av Svartbekkhytta? Det ser isåfall ut som et godt utgangspunkt. Ser også en del går inn fra Toso fra Jevnaker siden, men da snakker vi en skogsvei med en bom etter hva jeg har forstått. Noen som kan si noe mer om hvor denne går inn?

Setter stor pris på om noen har noe input på fiske generelt i nordmarka. Behøver ikke oppgi favorttplassen, men mer på et generelt grunnlag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir satt ut mye fisk i Nordmarka og du kan kjøpe boken fra OFA for å finne ut hvor mange fisk se setter ut i hvilket vann.

Vi synes at fiske er bra tidlig i mai når isen nettopp har forsvunnet og insektene begynner å komme. Da er fiskene sultne. Ellers tror jeg at de som isfisker ofte gjør det der hvor en elv renner inn eller ut av et vann. Men jeg har selv lite konkret å bidra med når det gjelder steder.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo merket løype fra Gjøvik til Oslo da men det er kanskje litt langt :twisted:

Du har jo området rundt Lyngaseter men jeg kjenner ikke fiske der.

Øståsen ved Gran. Litt info om det http://www.jaktfiske-oppland.no/Gran/fiske/gran_gjff.html

Når du nærmer deg Nordmarka så er det ikke så mange ok vann før du treffer Mylla og sydover.

Er parkering på Mylla, der der det flere løyper å velge i.

Fra Jevnakersiden går det vei til Tverssjøen hvor du kan parkere. Der er det løyper mot Spålen, over Skarvvann, Buvann og Pershusvann på vei til Katnosa.

Parkerer du Mylla eller Tverrsjøen kan du ta deg en fin rundttur med et par overnattinger. Alle disse vannene har både ørret, abbor og røye. Men Skarvann, buvann og Pershus er på Jevnaker Almenning sitt fiskekort. Katnosa på OFA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.