Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt lett enmannstelt


REs

Anbefalte innlegg

Annonse

Terra Nova skal være bra kvalitet, men skal du bruke det i den kalde årstiden bør du ikke kjøpe telt med mesh (netting) innertelt. Det blir veldig kaldt, og direkte farlig ved snødrev. Denne type telt kan være vanskelig å plugge ned (høres rart ut men de få pluggfestene som er må stå skikkelig siden det er bare en stang, og i steinete terreng kan det være plundrete å finne feste, og ta endel tid) Har et lignende telt og det er også utsatt ved sterk vind, og har litt lite plass inni, kan knapt sitte oppreist. Hilleberg Akto er nok et mer helårsvennlig alternativ. Jeg har et soulo som er et fantastisk telt, mye mer enn et "avansert soveposetrekk" som endel andre enmannstelt. Det er fint å koke og kose seg i når det er lange mørke kvelder, eller drittvær. Men selvfølgelig kommer det an på hva du skal bruke det til. Kommer fremdeles til å ta det ubekvemme 1 kilos teltet på enkelte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Også jeg har Hilleberg Akto. Kjøpte det på Oslo Sportslager, og fikk prøve det oppslått i butikken. God plass til sekken ved beina + meg og en stor Labrador ved siden av hverandre. Bruker Jerven Originalduken som oversegl. Da har jeg et fint fortelt. For å hindre slitasje på teltet bruker jeg barduner av teltnylon. Som stang bruker jeg en rotstang fra en gammel fluestang.

post-6946-133474774708_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig anbefale deg Hilleberg soulo! har hatt det i snart et år nå og har aldri hatt et bedre telt, det er ikke spesielt stort i målene, men det føles stort invending du får plass til en 80 liters sekk inn og fortsatt kan du lage mat i forteltet. Soulo er ikke utrolig lett heller, men gir deg overlegene egenskaper i dårlig vær. Du kan sette teltet nesten over alt, og siden det er en selvbærende konstruksjon kan du løfte og flytte på det.

Jeg har aldri angret et sekund på det valget:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig anbefale deg Hilleberg soulo! har hatt det i snart et år nå og har aldri hatt et bedre telt, det er ikke spesielt stort i målene, men det føles stort invending du får plass til en 80 liters sekk inn og fortsatt kan du lage mat i forteltet.

Du må vera mykje mindre enn meg :D

Eg kan vera med på at Soulo er eit bra telt til sitt bruk, men at det "føles stort invending" er definitivt ikkje mi erfaring. Soulo er kjempetrangt, både i breidda og i lengda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.