Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter en flytteperiode har jeg helt glemt av et par soveposer som var nedpakket et par måneder.. Spesielt den ene posen virker som er litt slappere enn jeg kan huske.. Kan man få gjort noe med enkle grep? De er forholdsvis nye..

Annonse
Posted
Prøv å la de henge litt først. Hjelper ikke det så se vaskeanvisning. Tørketrommel kan gjøre underverker

La de henge noen dager, gjerne utendørs med litt trekk.

Eller som Phaser sier, virker ikke det kan tørketrommelen gjøre underverker.

Vær imidlertid litt forsiktig med de letteste posene! Stoff, sømmer og kanaler på disse er sårbare for vask og hard omgang i trommelen. Anbefaler ikke tennisballer e.l. i tørketrommelen for lettvektsposer! Det holder stort sett med en lett tromling for å få tilbake gamle glansdager.

Posted

Generelt tips for oppbevaring av soveposer: Ikke oppbevar de i kompresjonstrekk! Bruk f.eks en søppelsekk til mer volumiøse vintersoveposer, og større bæreposer til mindre soveposer. Da ligger posene dine luftig uten å være "skvisa" sammen, noe som ikke er optimalt for fibrene i posene over tid. Jeg har kun soveposene mine i kompresjonstrekk når jeg er ute på tur.

Og sist, men ikke minst: Ikke rull soveposene sammen! Stapp de inn. På den måten forhindrer du at fibrene presses samme vei hver gang, noe som forringer kvaliteten.