Gå til innhold
  • Bli medlem

Myke opp Lundhags Læret ??


tjbaggerød

Anbefalte innlegg

Hei Har et par Lundhags Professional Mid... Synes læret i skoen fremdeles er litt for stivt.. Hvordan (hva) bruker man eller hva gjør man for å myke opp læret ??

Akk. nå så har jeg dynket hele skoen med lædersmorningen til Lundhags... Hvor bør jeg evt. sette skoa..?? I skyggen / sola ??

Prøver å surfe gjennom tidligere tråder altså, men finner ikke konkrete tips egentlig.. Det er ikke Gore-tex !! kun lær .. Det er jo i utgangspunktet en "stiv" sko men trodde jeg skulle klare å myke dem opp slik som f.eks M77 skoa.. M77 er jo kansje litt enklere å myke opp da læret ikke er så tykt da ..

Kom med tips !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste er nok å gå med skoa. Bruk dem hjemme, gjerne som tøfler, gå småturer og når du sitter forran tv så kan du sitte og masere og bøye på læret der det skal være mykt. Hvis du har satt inn læret med fett bør skoene stå i romtemperatur eller litt varmere. På badegulvet hvis du har varmekabler. Men ikke for lenge. Ikke sett dem i sola. Solstråler inneholder diverse skumle UV stråler som kan skade både læret og gummien ved for stor eksponering.

Ikke oppbevar skoene i varmt rum. Min erfaring er at de har tendens til å krympe litt når de blir noen år. Ca et halvt til et nummer.

Lundhags sko tar det lang tid å gå inn, men så har du til gjengjeld en sko som varer lenge og som du sikkert blir veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort med mine Viking Tyin GTX er å bruke de til jobb noen dager. Da er det ikke så mye gåing men de sitter på foten hele dagen.

Så er det turer på kveld i marka.

Innimellom disse har jeg fettet de med bivoks fra Grangers. Ta litt på fingeren og gni det godt inn i skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.