Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mange personer er det plass til i … et telt til én person?


Anbefalte innlegg

Dette ble for kort til å havne under kategorien Turrapporter:

Du har sikkert hørt om spenstige forsøk der folk har testet hvor mange mennesker det går an å stappe inn i en telefonkiosk, ymse småbiler, eller i en kano, før den synker. Vi var ikke ute etter noe rekordforsøk. Vi ville bare spare vekt.

I påskeferien tok vi atter en gang favntak med konseptet Villmarka rundt hjørnet, tok tog og buss til Ormåsen i Øvre Eiker og brukte fire dager på å loffe gjennom skogene og hjem til Kongsberg. Værmeldingen virket lovende og vi satset høyt – vi tok bare med oss et Helsport Ringstind 1 til turfølget på to voksne og to barn. Et lite regnvær én av dagene sendte nervøse trekninger gjennom turfølget en ettermiddag, men vi holdt oss tørre gjennom alle nettene.

Men hvor mange er det så plass til i et telt til én person? Med litt godvilje: Tre og en halv person. Jentene sov i innerteltet, kona i forteltet, mens jeg måtte ta til takke med en tynn nylonduk over hodet og utsiden av ytterteltet som vegg.

Jeg vet ikke om det er rekord. Folk gjør så mye rart. Jeg tror heller ikke det var rekord, da jeg talte antall myggstikk i ansiktet, da vi kom hjem fra turen. Horder av mygg i april? Femten myggstikk på hvert kinn og ti på nesetippen.

I fem dager het jeg bare Rudolf.

post-9501-133474753714_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om dette hadde gått i min Hilleberg akto. Nå er mine to barn 11 og 16 år og kanskje litt store til å lirke inn i et så lite telt, og kona hadde helt sikkert nektet, så et tilsvarende stunt blir nok ikke aktuelt for meg, men det så kjekt ut.

Hvis det ikke regner skal det ikke mye til for å sove tørt. Bare du har noe over som hindrer nattedugg så kan du stort sett ligge hvor som helst. F.eks. en stor gran med litt sie grener kan være fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris B skrev

Helsport har kommet med no som kan minne om ett innertelt bare at det er av netting(insektsnetting), og to stenger (kan også brukes uten). Da trenger man jo bare en tarp i grunn. Eller ei gran.

Ja, en variant med insektnett og tarp har vi lekt litt med tanken om å prøve, ev. en Helsport Lavvulight eller tilsvarende. Vi har en håndfull presenninger, telt og en lavvu vi vanligvis foretrekker, men det var gøy å gjøre forsøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.